پرورش هنرمند مسجدی ‌و انقلابی رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است

پرورش هنرمند مسجدی ‌و انقلابی رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
ثقتی پرورش هنرمند مسجدی ‌و انقلابی را از کارکردهای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد ذکر کرد و گفت: کانونها مساجد نباید از فعالیت در عرصه فضای مجازی غافل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا ثقتی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان- امروز (پنجشنبه، ۲۵ اسفند) در مراسم تقدیر از فعالان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان  که در نالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: باور دارم کسانی که در ۳۰ سال قبل آمدند و بر تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مهر تایید زدند یقینا اغتشاشات و فتنه‌هایی که نظیر آن را در سال ۱۴۰۱ دیدیم، پیش‌بینی کرده بودند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از شخصیت‌های که سر سفره نظام ارتزاق کرده و یا سلبریتی شدند پشت نظام را در فتنه‌ها خالی کردند ابراز داشت: متاسفانه ما در اینجا دستمان خالی بود و جامعه هنری و فرهنگی نتوانست آنطور که باید و شاید از جبهه انقلاب دفاع کند. 

 

ثقتی تصریح کرد: هدف ما از ابتدا این بود تا جوانان این مرز و بوم در سایه و پشتوانه الهی و معنوی مسجد به هنرمند تراز اسلامی و انقلابی تبدیل شوند تا انقلاب و نظام اسلامی را از پیچ و خم های تاریخی نجات دهد، اما کانونهای مساجد در مسیر تربیت هنرمند انقلابی و مسجدی دچار یک انحراف تاریخی شد و به سمت فعالیتهای زودگذر پیش رفت.

 

وی اضافه کرد:‌ کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اخیرا به اساسنامه خود بازگشته و در گیلان هم ما نشانه‌های آن را مشاهده می‌کنیم و این دقیقا همان مسیری است که برای فلسفه وجودی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد یعنی پرورش هنرمند مسجدی ‌و انقلابی تعریف شده بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود:‌ باید فعالیت‌ها در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به گونه‌ای باشد تا ما بهترین خوشنویسان، بهترین موذنین، بهترین شاعران و بهترین هنرمندان را در مسجد تربیت کنیم‌ تا بواسطه آن یک رقابت خوبی بین مساجد و سایر حوزه‌های فرهنگی ایجاد شود.

 

ثقتی رویداد مثل چراغ را راهکاری برای زدودن انحراف تاریخی شکل گرفته در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خواند و  ادامه داد: باید نوجوانان و جوانان علاقمند به هنر در سطح محلات را شناسایی و از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری نسبت به هدایت و پرورش آنها اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه جهاد تبیین جزو پیش‌بینی‌های عالمانه مقام معظم رهبری است یادآور شد: بسیاری از مشکلات ما به واسطه عمل نکردن به همین راهبرد جهاد تبیین است زیرا هر جا که پرچم آگاه سازی جامعه برافراشته شد توانستیم راه ورود و نفوذ دشمن را مسدود نماییم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان پاسخ به شبهات جامعه توسط عالمان مساجد یا سایر مسئولان را نوعی از جهاد تبیین ذکر کرد و گفت: وقتی بین مسئولان و یا امامان جماعت و مردم جامعه فاصله می‌افتد، دشمن از این راه برای نفوذ خود استفاده می‌کند. 

 

ثقتی با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی حاصل خون پاک هزاران شهید است اظهار داشت: بزرگترین خدمتی که می‌توانیم در قبال انقلاب اسلامی انجام دهیم این است که در جهت برجسته سازی و عملی کردن جهاد تبیین قدم برداریم.

 

وی ادامه داد: بسیاری اینگونه سخن می‌گویند که جوانان از انقلاب بریده‌اند اما این سخن درست نیست زیرا این جوانان دلداده انقلاب هستند و تنها ما مسئولان باید با لحنی درست و قابل قبول و با تغییر شیوه‌های معمول موضوعات را برای آنان تبیین کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان استفاده از شیوه‌های نو و‌ جدید در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بستر کار ما بستری الهی است و همه چیز برای ما فراهم شده و باید از این ظرفیت‌ها برای کمک و اعتلای انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

 

ثقتی با بیان اینکه در حال حاضر پدران و مادران برای تربیت فرزندان خود دغدغه دارند این آسیب‌ها را زنگ خطر بزرگی دانست و گفت: مدیران کانونهای فرهنگی و هنری و روحانیون مساجد ما می‌توانند در این عرصه ورود کرده و نقش‌آفرینی کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه استقبال مردم از زیست عفیفانه افزایش پیدا کرده است افزود: دشمن هجمه شدیدی را علیه انقلاب اسلامی ایران آغاز کرده و آنچه که در اینجا اهمیت دارد این است که استراتژی ما در این وضعیت چگونه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان‌کرد: در اوضاع کنونی نباید از بستر فضای مجازی غافل شویم و چه خوب است کانونهای فرهنگی و هنری مساجد این حیطه را هم مد نظر خود قرار داده و کانون مجازی خود را تشکیل دهد زیرا این حوزه، حوزه‌ای بسیار اثرگذار در جامعه محسوب می‌شود.

 

پایان پیام/ 84