جايگاه کانون‌هاي مساجد در عرصه فرهنگ و هنر ويژه است/حمايت 100 ميليون توماني وزير ارشاد از 10 باب کانون‌ مسجد در خراسان شمالي

جایگاه کانون‌های مساجد در عرصه فرهنگ و هنر ویژه است/حمایت 100 میلیون تومانی وزیر ارشاد از 10 باب کانون‌ مسجد در خراسان شمالی

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بازديد از 10 غرفه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد؛ جايگاه کانون‌ها را در عرصه فرهنگ و هنر ويژه خواند و براي توسعه فعاليت‌ها، مبلغ حمايتي 10 ميليون توماني را به هر کدام از اين کانون‌ها اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به استان خراسان شمالی، با حضور در نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری این استان، از فعالیت‌های اهالی مسجد و فعالان کانون های فرهنگی هنری در این نمایشگاه بازدید کرد.

در این نمایشگاه 10 کانون فرهنگی هنری در قالب 10 غرفه، فعالیت‌های شاخص خود را به منظور بازدید مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر استان عرضه کردند.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای بازدید از این نمایشگاه از غرفه کانون فرهنگی هنری «بقیه الله (عج)»  شهرک فرهنگیان بجنورد بازدید به عمل آورده و از فعالیت های این کانون با محور مساله عفاف و حجاب و رفع شبهات نوجوانان و جوانان به ویژه در مواجه با اغتشاشات چند ماهه اخیر مطلع شد و این اقدامات را تحسین برانگیز خواند.

وی در ادامه میهمان غرفه کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» جاجرم بود که طی این بازدید «جواد عباس زاده» رابط این کانون و از فعالان و پیشکسوتان مسجدی، به ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی و خودکفایی مسجد صاحب‌الزمان(عج) و کسب درآمد بیش از یک میلیاردی این مسجد، پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در غرفه کانون شهری «حضرت جعفر بن محمد (ع)» و همچنین کانون روستایی «مهدویت» علی آباد حضور یافت و فعالیت های این کانون ها را در طراحی و برنامه ریزی عملیاتی عدالت فرهنگی و راه اندازی کاروان فرهنگی در مناطق محروم و صعب العبور و نیز برنامه های مشارکتی و تشکیلاتی بین روستایی، ستود.

در ادامه این بازدید غرفه کانون روستایی «امیر المومنین (ع)» مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک امام رضا (ع) بخش مرزی سرحد شیروان، میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد که وزیر پس از استماع گزارش مدیر این کانون از اقداماتی که در عرصه پیشگیری از وقوع طلاق و رفع آسیب‌های اجتماعی، بهره مندی از فضای مسجد و محافل آموزش قرآن، انجام شده بود،  قدردانی کرد.

همچنین کانون فرهنگی هنری «عاشورا» دهستان «بام» اسفراین که با تربیت حفاظ قرآنی و انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت بچه های کانون، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار فعالیت های همدلانه و دستگیری از نیازمندان با تلاش برای مشارکت خیرین، کارنامه پر و پیمانی در عرصه فعالیت های مسجدی داشت، میزبان بعدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این غرفه و در پاسخ به «محمد حسن حدادی» مدیر کانون عاشورا که خواستار توجه به جایگاه کانون های مساجد در کشور شد، با صراحت و تأکید اعلام کرد: جایگاه کانون های مساجد در حوزه فرهنگ و هنر ویژه است و پس از این نیز اقدامات جدیدی برای ارتقاء این حوزه انجام خواهد گرفت.

اما در ادامه مدیر کانون مرزی «چشمه کوثر»، در روستای «سوخسو انقلاب» با ارائه گزارشی از تهیه تلسکوپ و تلاش برای راه اندازی رصد خانه برای نسل جوان و علاقه‌مندان در این منطقه وهمچنین جلب مشارکت و همدلی اهالی در بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله ایام فاطمیه و پخت دسته جمعی سمنوی نذری، پذیرای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

کانون فرهنگی هنری «امام موسی کاظم (ع)» فاروج، نیز که با توسعه کتابخوانی و تبیین فرهنگ انس با مطالعه برای نوجوانان، کانون فرهنگی هنری «شهدای پشنده» که با تربیت بیش از 80 حافظ قرآنی در منطقه مرزی و آموزش تعالیم قرآنی و دینی با نگاه هنری و آموزش معرق و همچنین کانون فرهنگی هنری «بصیرت» روستای «برج زنگالو» مانه و سملقان نیز با ویژگی توجه به مهارت های ارتباطی و بررسی رفتارهای اجتماعی و فرهنگی کودکان به تربیت؛ به عنوان کانون های فعال استان خراسان شمالی در این نمایشگاه حضور داشتند، میزبانان بعدی «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار،  «محمد وحیدی» نماینده مجلس، «سید محمد هاشمی» معاون امور حقوقی، مجلس و استان ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بازدید از این نمایشگاه حضور داشتند.

گفتنی است: در جریان بازدید وزیر فرهنگ از این نمایشگاه، درخواست حمایت از کانون های مساجد استان توسط حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی به وزیر ارشاد ارائه و وی نیز با اهدای مبلغ  10 میلیون به هر کدام از غرفه ها موافقت کرد.

پایان/