کانون های مساجد باید در تقویت ارتباط فرهنگ دینی ، مذهبی و جذب بیشتر جوانان بیشتر تلاش کنند

کانون های مساجد باید در تقویت ارتباط فرهنگ دینی ، مذهبی و جذب بیشتر جوانان بیشتر تلاش کنند

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
بندگی زاده، گفت:با توجه به اینکه مساجد محور فعالیت های فرهنگی و دینی هستند لذا باید کانون های مساجد نیز در تقویت ارتباط فرهنگ دینی و مذهبی و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به این فعالیت ها بیشتر تلاش کنند.

شهریار بندگی زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به فعالیت چشمگیر جوانان در کانون مساجد، گفت: اگر جوان‌ها را به مسجد وصل کنیم می توانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم و بیشتر خطرات برای جوانانی است که از مسجد بریده‌اند، لذا با عمل و رفتار مسجدی‌های جوان می توان تبلیغات دشمن را از بین برد.

 

مدیر کانون قمر بنی هاشم (ع) سراب شهرستان هرسین، افزود: با توجه به مسایل و مشکلات و آسیب های اجتماعی، کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در فعالیت های فرهنگی و هنری نقش پررنگ تر و فعال تری را ایفا کنند همچنین مساجد و کانون ها امن ترین مکانی هستند که خانواده ها با خیال راحت می توانند جوانان و نوجوانان خودرا به آنجا بسپارند .

وی خاطر نشان کرد: مهمترین رسالت کانون های فرهنگی هنری را ایجاد همدلی و همدلی بین اعضای کانون و داشتن تعامل موثر با دیگر ارکان مسجد است .

بندگی زاده بابیان اینکه یکی از راه‌های جذب جوانان به مساجد،  پرورش نخبه‌های قرآنی است، تصریح کرد:جذب افراد به ‌سمت قرآن و ترویج آموزش، پژوهش و فعالیت‌های قرآنی در فضای جلسات، محافل و مسابقات قرآنی،حفظ، قرائت، ترتیل، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان از برنامه های جذب جوانان است.

مدیر کانون قمر بنی هاشم( ع)  سراب شهرستان هرسین، اظهار کرد: امروز مردم طالب انجام کارهای فرهنگی در بستر مساجد هستند که در این زمینه کانون های فرهنگی هنری می‌توانند بسیار مفید واقع شوند چرا که در بیشتر مساجد، مدیران این مراکز افرادی جوان و پای کار هستند.

وی با اشاره به برنامه های کانون در ایام الله دهه فجر، گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سالگردپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وایام الله دهه فجر برنامه های مختلف و متنوعی همچون اهدای ۲۰جلدکتاب توسط  زینب دوستی سرچمی نویسنده و ازفعالین فرهنگی شهرستان به کتابخانه کانون مسجد قمربنی هاشم (ع) محله سراب، برگزاری جشن انقلاب،برگزارمحفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی ، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، دیدار با خانواده شهدای انقلاب از شاخص ترین برنامه های ایام الله دهه فجر است.

بندگی زاده ، افزود: برگزاری جشن مبعث پیامبر اکرم ( ص) در مسجدهمراه بامولودی خوانی و سخنرانی حجت الاسلام قاسمی،توزیع جوایز به نوجوانان ،آموزش همگانی کلانتری ۱۱ شهرستان هرسین،جز خوانی قرآن ،آموزش تربیت مکبر ، برگزاری کلاس قرآن و‌مفاهیم برای نوجوانان و جوانان  ، توزیع گوشت نذری بین نیازمندان،برگزاری مراسم هفته وحدت،برگزاری سه شنبه های تکریم، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از اعضای فعال کانون، ویژه برنامه سالگردشهادت شهید سلیمانی، برگزاری جشن اعیاد و مناسبت های مذهبی، آماده شدن برای ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات مختلف ، برگزاری جشن نیمه شعبان،برپایی نماز جمعه، برگزاری گردهمایی های مختلف و شناسایی خانواده های نیازمند از برنامه های کانون مساجد در این شهرستان است .

مدیر کانون قمر بنی هاشم( ع)  سراب شهرستان هرسین، در پایان گفت: مراسم معنوی و سنتی غباروبی مساجد همواره با حضور اقشار مختلف و اعضای کانون به صورت داوطلبانه اجرا می شود و جوانان هم عاشقانه عطر و گلاب به دست می گیرند و فضای مساجد را غبارروبی می‌کنند.

پایان پیام/ 712