فرصتی که بچه‌های مسجد برای رشد تولید و اشتغال جوانان روستا ایجاد کردند

فرصتی که بچه‌های مسجد برای رشد تولید و اشتغال جوانان روستا ایجاد کردند

تاریخ انتشار : ۳ فروردين ۱۴۰۲
کانون فرهنگی هنری «اباصالح(عج)» علاوه بر انجام فعالیت‌های اثرگذار قرآنی و تشکیل گروه‌های آموزش قرآن برای سنین مختلف، با آموزش فنون و تخصص‌، بچه‌های مسجد را صاحب حرفه و روستائیان را در تولید شیر و تأمین مایحتاج لبنی خودکفا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «اباصالح(عج)» در جوار مسجد اعظم روستای النگ شهرستان کردکوی یکی از کانون های فعال مسجدی در استان گلستان است که با توجه به بافت مذهبی روستا به منظور ارتقاء کیفیت فعالیت فرهنگی روستائیان تلاش می کند.

 

«علی اکبر قره‌خانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری «اباصالح(عج)» اظهار کرد: برگزاری کلاس های معارف، برگزاری دوره های مداحی، احکام، مهارت و رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی اسلامی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم شامل روانخوانی، روخوانی و حفظ از برنامه های کانون اباصالح(عج) است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اباصالح(عج) بیان کرد: برگزاری کلاس های نقاشی، طراحی، گرافیک، عروسک سازی، خوشنویسی از دیگر برنامه های این کانون است، ضمن اینکه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد، دوره های سبک زندگی اسلامی نیز در این کانون فعال مسجدی برگزار می شود.

 

 

 

 

وی با اشاره به فعالیت های گروه قرآنی این کانون مسجدی افزود: گروه قرآنی کانون ویژه پسران با نام «نورالقرآن»، گروه قرآنی ویژه دختران به نام «مائده آسمانی» و گروه قرآنی ویژه بزرگسالان به نام «شمیم تلاوت» به دو صورت حضوری و مجازی در حوزه قرآنی فعالیت می کنند.

 

 

 

 

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری اباصالح(عج) دارای یک تیم تخصصی در حوزه انیمیشن سازی است و جوانان علاقمند به این تخصص با ساخت چند انیمیشن صاحب رتبه و مقام نیز شده اند. همچنین فعالان این کانون روستایی، در ساخت کلیپ های مذهبی نیز فعالیت دارند و به مناسبت دهه فجر نیز حدود ۳۲ کلیپ مذهبی تولید و منتشر کردند.

 

 

 

 

قره خوانی با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «اباصالح(عج) در عرصه کارآفرینی و اشتغال، گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، دوره های مهارت افزایی در رشته های فنی برای نوجوانان و جوانان برگزار شد و اعضای کانون در زمینه تعمیر گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، خودرو و کابینت های ام دی اف صاحب مهارت شدند و به اهالی روستا در این محورها خدمت رسانی می کنند.

 

وی ادامه داد: در حوزه دامپروری هم با ایجاد مزرعه پرورش گاو اقدام به راه اندازی واحد تولید شیر شد و در این زمینه اهالی روستا به خودکفایی رسیدند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اباصالح(عج) مسجداعظم با اشاره به اجرای طرح پیوند «کانون، منزل و مدرسه»، ابراز کرد: در قالب این طرح مباحث بصیرتی و معرفتی برای دانش آموزان تبیین می شود. همچنین، در این طرح تلاش بر آن است زمینه ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی دانش آموزان فراهم شود. تشویق و ترغیب دانش آموزان برتر در رشته های علمی، اخلاقی و ورزشی در جشن های ملی و مذهبی نیز انجام می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 40