برگزاری بیستمین دوره مراسم معنوی «۳۰ روز با قرآن» در فومن

برگزاری بیستمین دوره مراسم معنوی «۳۰ روز با قرآن» در فومن

تاریخ انتشار : ۳ فروردين ۱۴۰۲
نیک‌انجام گفت: بیستمین دوره مراسم معنوی «سی روز با قرآن» به مناسبت ماه مبارک رمضان در فومن برگزار می‌شود.

یوسف نیک‌انجام-رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: آیین معنوی «30 روز با قرآن» با هدف رشد و توسعه فرهنگ قرآنی بین خانواده‌ها و جامعه در ماه مبارک رمضان در فومن برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح هر روز در ماه مبارک رمضان رأس ساعت 17 الی 18 عصر در سالن شهدای خدمتگزار این اداره برگزار می‌شود، افزود: طرح مذکور همراه با تفسیر قرآن کریم، میلاد امام حسن مجتبی(ع) و سالروز شهادت امام علی(ع) است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه در این مراسم هر روز یک جز قرآن کریم توسط قاریان برتر شهرستان برای مستعمین تلاوت می‌شود، گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ و معارف قرآنی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان است.

 

نیک‌انجام با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 33 کانون فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برنامه‌های قرآنی برگزار می‌کنند، تصریح کرد: ترتیل‌خوانی، جزءخوانی و محافل انس با قرآن از جمله برنامه‌های کانون‌ها در ماه فضیلت الهی است.

 

وی، قرآن را دریای بیکران الهی دانست که شگفتی و جاذبه‌های فراوان آن چشم و دل هر انسان حقیقت‌بینی را به سوی خود جذب می‌کند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم مى‌فرماید: ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‌ها در آن نازل شده و برترین ماه برای مسلمانان است.

پایان پیام/ 526