اجرای « هر مسجد، هر کانون، یک محفل انس با قرآن کریم » در مساجد شهرستان میاندوآب

اجرای « هر مسجد، هر کانون، یک محفل انس با قرآن کریم » در مساجد شهرستان میاندوآب

تاریخ انتشار : ۳ فروردين ۱۴۰۲
قنبری گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح « هر مسجد، هر کانون، یک محفل انس با قرآن کریم » در شهرستان های میاندوآب، چهاربرج، باروق برگزار می‌شود.

آرش قنبری، مسئول دفتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح « هر مسجد، هر کانون، یک محفل انس با قرآن کریم » در شهرستان های میاندوآب، چهاربرج، باروق برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری اداره تبلیغات اسلامی،  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندوآب در مساجد بعد از اقامه نماز های  ظهر، عصر، مغرب و عشا  محافل انس با قرآن کریم برگزار می شود.

قنبری ادامه داد: توجه به مفاهیم قرآنی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی از بخش های مهم و تاثیر گذار این طرح است و حضور خانواده ها در این محافل از این ویژگی هایی است که باعث رشد و غنای این مراسم ها خواهد شد.

وی مهمترین هدف از  اجرای این طرح را ترویج قرائت قرآنی و آموزه های قرآنی دانست و عنوان کرد:  امام جماعت مسجد، مربیان قرآنی، مسئول کانون مسجد، ساکنین محل و افرادی که در مساجد حضور فعال دارند به این محفل های انس با قرآن کریم دعوت می‌شوند. قنبری افزود: مبارک رمضان بهترین فرصت برای اجرای برنامه های جذاب، مداوم و جذب عموم مردم به مسجد است.

وی افزود: برنامه های اجرایی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف نمازهای جماعت ظهر، عصر،  مغرب و عشا  و سخنرانی مبلغین بعد از نمازها و افطاری، دعای جوشن کبیر، مراسم احیای شب های قدر، سینه زنی به مناسبت شهادت امام علی (ع) و نماز عید سعید فطر را از  برنامه های این ایام عنوان کرد.

قنبری گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «هر مسجد یک پایگاه قرآنی باشد که فعالیت های قرآنی تعطیل نشود» کانونهای فرهنگی هنری مساجد مهم ترین مرکز فعالیت های مردمی و پلی بین بخش های مختلف جامعه هستند و مدیران کانون‌های مساجد افسران جنگ نرم و خط مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی هستند.

وی در پایان سخنان خود افزود: امید است با برگزاری محافل قرآنی، انس با قرآن در جامعه اسلامی بیش از پیش ترویج یابد و با ارتباط با این کتاب آسمانی رشد و پیشرفت را در زندگی خود رقم بزنیم.

 
 
 
 

پایان پیام/ 566