تدارک کانون «نسيم رحمت» بجنورد ويژه ماه رمضان/از برپايي حلقه معرفتي ويژه روزه اولي‌ها تا برگزاري جلسات تحليلي شناخت قرآن

تدارک کانون «نسیم رحمت» بجنورد ویژه ماه رمضان/از برپایی حلقه معرفتی ویژه روزه اولی‌ها تا برگزاری جلسات تحلیلی شناخت قرآن

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
سيدي‌زاده، با اشاره به ويژه‌برنامه‌هاي کانون فرهنگي هنري «نسيم رحمت» بجنورد به مناسبت فرارسيدن ماه مبارک رمضان، از برگزاري حلقه‌هاي معرفتي ويژه روزه‌اولي‌ها و جلسات تحليلي شناخت قرآن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ «سید امیر رضا سیدی زاده»، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های کانون فرهنگی هنری «نسیم رحمت» مسجد امام حسن عسکری (ع) بجنورد به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت:  نوجوانان و جوانان این مسجد در قالب فعالیت‌های هیئت با غبار روبی مسجد به استقبال ماه خدا رفتند.

مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت در ادامه از برنامه ریزی به منظور برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی پس از افطار خبر داد و گفت: این  نشست ها با سخنرانی  حجت الاسلام «یوسف آذری» با موضوع «فضیلت ماه رمضان» آغاز شد و در ادامه با محوریت قرآن کریم و موضوع تاریخ قرآن، با سخنرانی «تقی صادقی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به مدت  4 شب ادامه یافت.

وی در ادامه، گفت: همچنین در ادامه سلسله برنامه‌های سخنرانی که به مناسبت این ایام در نظر گرفته‌ایم، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد افشین فر» مسئول قرارگاه صاحب الامر (عج) استان خراسان شمالی، با محوریت صحیفه سجادیه و ادعیه این اثر گرانقدر از چهارمین امام شیعیان، به مدت سه شب سخنرانی می کند.

سیدی زاده، تصریح کرد: نشست «انسان محوری در جهان معاصر» با سخنرانی  «حسین اسکندری»،  «تاریخ  امام حسن مجتبی (ع)» با سخنرانی حجت الاسلام گوهری، «قضا و قدر و مسئله ولایت فقیه» با سخنرانی حجت الاسلام «مصطفی میرزایی» و نیز «مشاوره و خانواده » با سخنرانی حجت الاسلام «محمد معلم» از جمله دیگر نشست هایی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری حلقه معرفتی ویژه روزه اولی ها خبر  داد و گفت: این حلقه با هدف تبیین اهمیت روزه داری و نقش تربیتی و رفتاری روزه برگزار و نکات مختلفی از سوی حجت الاسلام نامور برای نوجوانان بازگو شد.

این فعال مسجدی در ادامه، صحیفه سجادیه خوانی، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و نیز دورخوانی قرآن کریم را به عنوان بخشی دیگر از نشست های شبانه و معرفتی ویژه ماه مبارک رمضان در کانون نسیم رحمت، برشمرد.