آغاز رويدادهاي بين‌المللي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد خوزستان با کشور عراق در عرصه فرهنگ و هنر

آغاز رویدادهای بین‌المللی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با کشور عراق در عرصه فرهنگ و هنر

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام سميري، از آغاز به کار بخش بين‌الملل فعاليت‌هاي فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد خوزستان در کشور عراق با مشارکت و همکاري ستاد بازسازي عتبات عاليات اين استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خوزستان، حجت‌الاسلام «قاسم سمیری»، در دیدار با حجت الاسلام «سید محمود موسوی» مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، طی سخنانی گفت: در اردیبهشت سال جاری و همزمان با ایام شهادت امام صادق (ع)، رویدادهای بین‌المللی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان در عرصه فرهنگ و هنر با حضور در کشور عراق آغاز می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: با توجه به همسایگی استان خوزستان با کشور عراق و وجود اشتراکات فراوان به ویژه عتبات متبرکه ائمه (ع)، زمینه هماهنگی برای برگزاری رویدادهای حضوری و مجازی در عرصه فرهنگ و هنر به عنوان فعالیت مشترک فراهم شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای گسترش و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور عراق از مجاری کانون‌های مساجد از ابتدای سال جاری از طریق دیدار با دفتر مراجع عراق و نخبگان و فعالان کانون‌های فرهگی هنری کشور در عراق برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه در راستای گسترش و تعمیق ارتباطات فرهنگی و هنری با نهادهای فرهنگی و هنری عراق، جلسات چند روزه در این کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بنا داریم کاروانی 40 نفره از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری استان خوزستان را به عراق اعزام کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، طی سخنانی با اعلام آمادگی جهت استفاده از ظرفیت تشکیلات و مواکب فرهنگی هنری، خاطر نشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان آمادگی دارد با همکاری جبهه‌های مقاومت و فعالان فرهنگی هنری عراق نسبت به اقدامات و برنامه‌های مشترک همکاری کند.

گفتنی است: در پایان دو طرف برهمکاری مشترک تا حصول نتیجه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هنری تاکید کردند.