از سفره‌های افطاری ساده و پُر از معنویت در مساجد خوی تا سلسه نشست‌های های جهاد تبیین

از سفره‌های افطاری ساده و پُر از معنویت در مساجد خوی تا سلسه نشست‌های های جهاد تبیین

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
نمازگزاران و روزه داران این ماه سفره‌های افطاری ساده و پُر از معنویت را درمساجدو هیئات خوی پهن کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، نمازگزاران و روزه داران این ماه سفره‌های افطاری ساده و پُر از معنویت را درمساجدو هیئات خوی پهن کردند. و گستردن سفره های افطاری ساده و بی پیرایه همراه با همدلی و یکرنگی و صفا و صمیمیت در کنار هم ؛ در مساجد خوی مورد استقبال قرار گرفت.

تصاویرمربوط به: مسجد فاطمه الزهرا (س)قمسال، مسجد امام حسین(ع) کوی صفا، مسجد امام حسن مجتبی(ع) بدل آباد، هیئت یالثارات الحسین(ع) شهرستان خوی است.

 

 

 

همچنین سلسله نشستهای های جهاد تبیین با محوریت دین وفضای مجازی با سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم شریفی با همکاری تبلیغات اسلامی خوی حوزه بسیج شهید حبشی و حوزه بسیج شهید حاج قلیزاده پایگاه شهید کوچری نیز در این ایام در حال برگزاری است.

 

 

همچنین همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و بهارمعنویت و تقارن آن با بهار طبعیت مساجد شهرستان خوی نیز در این ایام آراسته به نور معنوی قرآن شده است. در این راستا جلسات آموزش روخوانی و روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم مسجد صاحب الزمان(عج) قوروق توسط حجت الاسلام مسعود درستی جمع خوانی و در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرک به همت موسسه قرآنی به سوی نور نیز در حال برگزاری است.

مردم به خاطر زلزله با ایجاد برنامه های مذهبی به آرامش قبلی می رسند و همان‌گونه که می‌دانیم دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و تلاوت قرآن آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می‌کند.

 

 

 

 

گفتنی است؛ اولین زلزله به بزرگی ۵.۹ ریشتری در ساعت ۲۱:۴۴ شامگاه شنبه(۸ بهمن ۱۴۰۱)،شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی احساس شده است و در همین زلزله بسیاری از مساجد شهرستان خوی آسیب دید و شهر فیرورق و یئنگجه این شهر بدلیل وافع شدن بعنوان کانون زلزله آسیب شدید دید تا جایی که مساجد یئنگجه نیاز به تخریب کامل دارند.

پایان پیام/ 566