ويژه‌برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور و خبرگزاري شبستان در نمايشگاه قرآن/ميزباني از مردم و مسئولان نظام تا اجراي ويژه‌برنامه‌هاي قرآني

ویژه‌برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و خبرگزاری شبستان در نمایشگاه قرآن/میزبانی از مردم و مسئولان نظام تا اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
همزمان با آغاز سي‌امين دوره از نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم در مصلي بزرگ امام خميني (ره)، ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و خبرگزاري شبستان در بخش نهادها و موسسات دولتي، ميزبان مردم و مسئولان هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور: سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به رسم هرسال با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

امسال این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه با شعار «می‌خوانمت» در بخش‌های مختلف پذیرای بازدیدکنندگان است تا مردم از دستاوردهای قرآنی کشور در بخش‌های مختلف از جمله نهادها و موسسات دولتی دیدن کرده و در جریان فعالیت‌های آنها قرار بگیرند.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه رسمی این ستاد نیز همچون سنوات قبل، حضوری فعال در این رویداد بزرگ قرآنی دارند و غرفه ستاد در بخش نهادها و موسسات دولتی، ستون 66 و غرفه خبرگزاری در همین بخش و در ستون 39 پذیرای مردم و مسئولان بوده و خدمات مختلفی را به علاقه‌مندان ارایه می‌کنند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌شود:

راه‌اندازی بخشی با عنوان «پاتوق قرآنی» در غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از فعالیت‌هایی است که در طول شب‌های ماه مبارک رمضان، درصدد ظرفیت‌شناسی و گسترش برنامه‌های قرآنی ستاد با همفکری و نظرخواهی از اساتید ملی و بین‌المللی قرآن است؛ اساتیدی که عموما در مسابقات قرآنی «مدهامتان» به عنوان داور حضور داشته و کاملا در جریان کم و کیف و اقدامات این ستاد در عرصه قرآن قرار دارند. 

همچنین راه‌اندازی بخش جلسات سنتی قرآن و پایگاه قرآنی که در قالب فضای اختصاصی در غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنر مساجد کشور خودنمایی می‌کند؛ اقدام دیگری است که هر شب با حضور و تلاوت یکی از قاریان ملی و بین‌المللی، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برقرار است.

ارایه آمار و اطلاعات از فعالیت های قرآنی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در عرصه‌هایی نظیر مسابقات قرآنی مدهامتان، طرح خانه‌های نور، ویژه‌برنامه‌های قرآنی در سطح استان‌ها، از دیگر اقداماتی است که در قالب بحث و گفت وگو با مخاطبان و بازدیدکنندگان از غرفه ستاد ارایه خواهد شد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه گروه سنی کودک بخشی از مخاطبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تشکیل می‌دهند، ویژه برنامه‌های متعددی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به بخشی تحت عنوان «عمو روحانی» و همچنین بخش نقاشی در غرفه ستاد اشاره کرد. 

اما خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه رسمی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با میزبانی از مسئولان  و روسای نظام، آیینه فعالیت‌های قرآنی است که به همت بچه‌های مسجد در ادوار مختلف در سطح ایران اسلامی اجرایی شده است.

این رسانه که در سرویس‌های مختلف خبری، همواره تلاش می‌کند اخبار همسو با فعالیت‌های مسجدی را انعکاس دهد، در سرویسی جداگانه با عنوان «مسجد و کانون‌های مساجد» به صورت اختصاصی با تمرکز بر اخبار این حوزه؛ تبدیل به مرجعی برای مباحث مسجدی شده است.

گفتنی است: سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم  از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه با شعار «می‌خوانمت» در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شده و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ستون 66 و خبرگزاری شبستان در ستون 39 در بخش نهادها و موسسات دولتی پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.