همه دستگاه‌های فرهنگی باید در مسئله بازگشت به مسجد ورود کنند

همه دستگاه‌های فرهنگی باید در مسئله بازگشت به مسجد ورود کنند

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه آموزه‌های دینی بر حضور طولانی مدت در مسجد و انس با آن تأکید دارند، گفت: از نظر فرهنگی همه نهادها باید در زمینه فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن انس و پیوند مردم با مسجد ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی خاموشی» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره نهضت بازگشت به مسجد که در دولت مردمی آیت الله رئیسی دنبال می شود، اظهار کرد: از نظر قانون دخالت اوقاف در امور مساجد تعریف خاص خود را دارد، مثل مساجدی که دارای موقوفه و رقباتی هستند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در اداره شئون مسجد نیز مدیریت و محوریت با امام جماعت است؛ اما از نظر فرهنگی همه نهادها باید در زمینه فرهنگ سازی و نهادینه کردن انس و پیوند مردم با مسجد ورود کنند.

 

وی ادامه داد: سازمان اوقاف نیز خود را موظف می داند همچون دیگر نهادها در این امر تشویقی و فرهنگسازی مشارکت کند. در روایت است که به ایمان کسی که به مسجد رفت و آمد دارد شهادت دهید بنابر این روایت می توان دریافت از عوامل موثر در ایمان افراد، رفت و آمد به مسجد و انس با آن است.

 

حجت الاسلام خاموشی تاکید کرد: آموزه های دینی بر حضور طولانی در مسجد توصیه و تاکید دارند برخلاف بازار که تاکید بر حضور کوتاه مدت در آن است چراکه عوامل متعدد انسان را از یاد خدا غافل می کند.

 

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.

 

 

 

پایان پیام/ 9