ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه آموزش قرآنی درکرمانشاه

ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه آموزش قرآنی درکرمانشاه

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور،گفت: با توجه به یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی ضروری و برکات زیادی دارد که در جامعه اثرات آن را خواهیم دید.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کلاس های قرآن و تفسیر در ماه رمضان ،گفت: از گذشته تا کنون مساجد محور فعالیت های مختلف و نخستین محل آموزش های معرفتی مسلمانان بوده اند و این موضوع از صدر اسلام و از زمان حیات نبی اکرم (ص) موردتوجه بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود: مساجد در طول تاریخ دارای کارکردهای مختلفی همچون عبادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تربیتی، تبلیغی، ادبی و در بعضی موارد اقتصادی و درمانی نیز بوده است. آن گونه که از احادیث بر می آید مساجد در عصر ظهور نیز دارای چنین کارکردهایی خواهند بود.  

 

وی بابیان اینکه قرائت آیات قرآن تاثیرات شگرفی بر انسان دارد، خاطر نشان کرد: قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان را در صحنه وسیع و عظیم زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، معنوی، حاکمیتی و همه ابعاد دیگر در اختیار قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام  تصریح کرد:در پایگاه‌های قرآنی آموزش قرآن کریم و تفسیر در صدر برنامه ها قرار دارد و برگزاری محافل انس با قرآن نیز گسترش پیدا کرده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه با اشاره به اینکه جوانان کانون های با اشتیاق از ابتدای ماه رمضان در فعالیت ها شرکت می کنند، اظهار کرد: مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم، جز خوانی و ختم قرآن از روز اول ماه رمضان در تمامی مساجد و کانون ها در حال برگزاری است و برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی نیز همه پیش قدم شدند و در راستای لبیک به فرامین رهبر در حال فعالیت هستند.

 

وی گفت: اجرای طرح تلاوت نور و جمع خوانی قرآن کریم با همت کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط شهری و روستایی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن ، تصحیح خوانی قرائت نماز،برپایی محافل نورانی انس با قرآن کریم و سفره های کریمانه افطار در شب های ماه مبارک رمضان با محوریت کانون های مساجد، برپایی مراسم معنوی شب های قدر در مساجد،حضور پرشور و فعال اعضای کانون های مساجد در راهپیمایی روز جهانی قدس از جمله برنامه های دیگر ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

پایان پیام/ 712