راه‌اندازي بيش از 280 پايگاه قرآني در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان خوزستان

راه‌اندازی بیش از 280 پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام سميري، از راه‌اندازي 282 پايگاه قرآني در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان در راستاي لبيک به منويات مقام معظم رهبري (مد‌ظله‌العالي) و اجراي طرح «هر مسجد يک پايگاه قرآني» خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»، افزود: 282 پایگاه قرآنی به همت بچه‌های مسجد در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان راه‌اندازی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، ادامه داد: از این تعداد 202 کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جهت راه‌اندازی پایگاه قرآنی در مساجد لبیک گفتند و 80 پایگاه نیز با برگزاری محفل جزءخوانی قرآن به همراه جلسات تفسیر و هم‌خوانی در ماه مبارک رمضان جهت برگزاری این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی رسالت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در راستای تحقق این طرح را هدایت‌گری، برنامه‌ریزی، ظرفیت‌سازی، شناخت و معرفی اساتید و مربیان دانست و افزود:  فعالیت‌های قرآنی در برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد با دو رویکرد انسجام‌بخشی فعالیت‌ها و برگزری دوره‌های آموزشی در رده‌های سنی مختلف در دو بخش خواهران و برادرانانجام می شود.

حجت‌الاسلام سمیری، همچنین از برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی قرآن و عترت کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد و تصریح کرد: این جلسه با حضور تعدادی از اساتید صاحب‌نظر و مدیران قرآنی موفق استان با هدف برنامه‌ریزی تقویت و انسجام‌بخشی برنامه‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری فردا یکشنبه (20 فروردین) در اهواز برگزار می‌شود.