میزبانی کانون‌های مساجد گیلان از شب‌زنده‌داران قدر

میزبانی کانون‌های مساجد گیلان از شب‌زنده‌داران قدر

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
مراسم ویژه احیای شب‌های قدر امسال نیز مانند سال‌های گذشته با تدارک ویژه برنامه‌هایی در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

ثانیه به ثانیه به نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، شبی که فضیلتش از هزاران شب بیشتر است، شبی که قرآن به یکباره بر پیامبر رحمت‌العالمین نازل شد و تقدیر یک ساله بندگان در این شب رقم می‌خورد. شب قدر، شبی که دعای بندگان مستجاب می‌شود و از این رو دستان نیازمند به سوی خداوند باری تعالی بلند می‌شود تا بهترین تقدیرها برایشان رقم خورد.

 

در این شب عظیم، بندگان خدا با شب زنده‌داری و احیا و دعا و نیایش از خداوند متعال می‌خواهند تا سرنوشت خوبی برایشان رقم بزند، اگرچه زمان دقیق شب قدر معلوم نیست ولی طبق بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم یا بیست و سوم است.


مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شب‌های قدر می‌فرمایند: «در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌دار، سال نویی را آغاز می‌کند، در شب قدر تقدیر او را کاتبان الهی می نویسند و انسان وارد یک سال نو، مرحله‌ نو و در واقع یک حیات و ولادت نو می‌شود».

 

در این راستا و برای اینکه عموم مردم از این شب های با فضیلت نهایت بهره را ببرند، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدام به برگزاری ویژه مراسم ها لیالی قدر کرده‌اند.

 

*ویژه مراسم شب قدر در مسجد جامع تولمشهر برگزار می‌شود

سیدعباس طبایی - مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر- اظهار کرد: ویژه مراسم نخستین شب قدر همراه با ضیافت افطاری در مسجد جامع تولمشهر برگزار می‌شود.

 

وی زمان برگزاری این مراسم را امشب(یکشنبه، 20 فروردین) همراه با اذان مغرب و عشاء عنوان کرد و افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام غلامعلی اکبری، مداح سیدکاظم موسوی و قاری قرآن سیدابراهیم خامسی هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر گفت: قرآن به سر، دعای جوشن کبیر، و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های این ویژه مراسم است.

 

طبایی با بیان اینکه شب قدر از هزار ماه بهتر است، زیرا خداوند در شب قدر، امور یک سال را تقدیر می‌کند تصریح کرد: در شب‌های قدر از خداوندی که به همه چیز علم دارد و دارای برترین منزلت است، می‌خواهیم تقدیرمان را خیر بنویسد.

 

 

*ویژه مراسم شب‌های قدر در مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا

امیر رمضانپور -مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین صومعه‌سرا- اظهار کرد: مراسم احیای شب های قدر با برنامه ریزی اعضای این کانون در مسجد امام حسین(ع) برگزار می شود.

 

وی افزود: حجت الاسلام محمدرضا رضا زاده به عنوان سخنران و مهدی اخوان به عنوان مداح و روضه خوان این مراسم‌ها هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین صومعه‌سرا گفت: این مراسم‌ها همراه با قرائت دعاهای مجیر، جوشن کبیر، مراسم قرآن به سر  راس ساعت 21 آغاز می‌شود.

 

رمضانپور لیالی قدر را اوج معنویت ایام مبارک رمضان عنوان و تصریح کرد: ما در کانون‌ فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) تمام تلاشمان این است تا به گونه ای برنامه ها را برگزار کنیم که همه حاضرین نهایت بهره را ببرند.

 

وی با بیان اینکه عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: شب قدر بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته انسان است.

 

آری، بوی شب قدر می آید و جلوه دست هایی دیده می شود که خاموش به دعا می ایستند، وسعت دل هایی دیده می شود که در کنج تاریکی شب، قرآن بر سر، با صفا و با محبت می تپند و بی قرار او را می خوانند.

پایان پیام/ 526