اجرای برنامه های رمضانیه در یک ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس

اجرای برنامه های رمضانیه در یک ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت نور» در بیش از یک هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: برنامه ها با محوریت فعالیت های قرآنی در حال اجراست.

حجت الاسلام حسین امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، ضمن تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداست و از جمله ماه هایی که شرایط ویژه ای دارد و در این ماه با توجه به حضور گسترده مومنان روزه دار در مساجد، برنامه ها نیز رنگ و بوی دیگری می گیرد. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه اعضای کانون های مساجد استان در آستانه فرا رسیدن این ماه به غبار روبی و عطرافشانی مساجد پرداختند، خاطرنشان کرد: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت تقارن پیدا کرده است و با توجه به این شرایط برنامه ریزی هایی برای کسب فیض و بهره مندی هر چه بیشتر از ماه ضیافت الله و نزول وحی از سوی کانون های مساجد استان صورت گرفته و برنامه ها با محوریت فعالیت های قرآنی در حال اجراست. 

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت نور» در بیش از یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، تاکید کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل پایگاه های قرآنی، کانون های مساجد استان فارس در این راستا محوریت برنامه های رمضان را اجرای برنامه های قرآنی قرار داده اند.  

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به عناوین برنامه های رمضانیه، گفت: طبق گزارش های رسیده، کانون های مساجد استان دیدار با علمای شهر و خانواده های شهدا، سفره های افطار ساده و مختصر، اکرام ایتام و مستمندان، جلسات پرسش و پاسخ، توزیع بسته های معیشتی، نگارش آیات وحی، شبی با شهدا، مسابقات مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری با موضوع رمضان را در حال اجرا دارند. 

 

وی ادامه داد: اقامه نماز های جماعت، ختم یک جزء قرآن کریم در روز ها و شب های ماه رمضان، برپایی محافل انس با قرآن و اجرای طرح تلاوت نور، تشکیل حلقه های معرفتی و قرآنی، جشن میلاد امام حسن(ع) و تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد از دیگر برنامه های ماه رمضان است. 

 

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه مراسم لیالی قدر نیز در مساجد استان فارس برگزار می شود، گفت: به منظور ترویج فرهنگ علوی و انس و الفت جوانان و نوجوانان با ائمه اطهار (ع) همزمان با شب های ضربت خوردن و شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) زیارت امین الله در شب 19رمضان و روز 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت آن امام همام در کانون های مساجد قرائت می شود که با مرثیه خوانی و عزاداری همراه است. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس همچنین از آغاز برنامه بازدید و سرکشی از کانون های مساجد شیراز خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان روزانه به هنگام اذان ظهر در یکی از مساجد حضور پیدا کرده و با اصحاب مسجد در خصوص مسائل و مشکلات گفتگو خواهند کرد و برنامه بازدید از کانون های مساجد شهرستان ها نیز پس از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

 

پایان پیام/ 691