برنامه‌های بخش مسجد کرامت در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

برنامه‌های بخش مسجد کرامت در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
محمدی با بیان اینکه بخش احیای محافل قرآنی مسجدمحور (مسجد کرامت) برای نخستین بار و در لبیک به مطالبه رهبری برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی در نمایشگاه قرآن برپا شده است، گفت: این بخش با چهار برنامه محوری میزبان بازدیدکنندگان است.

«حسن محمدی» با حضور در غرفه  خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات دولتی سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به برنامه های بخش احیای محافل قرآنی مسجدمحور (مسجد کرامت)، اظهار کرد: همسو با فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی مبنی بر استفاده از ظرفیت مساجد و تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی این بخش در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآنی پیش بینی و جانمایی شد.

 

مدیر بخش احیای محافل قرآنی مسجدمحور نمایشگاه قرآن تصریح کرد: این بخش با عنوان «مسجد کرامت» به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می کند علت انتخاب این نام هم آن است که مقام معظم رهبری از بانیان جلسه قرآنی مسجد کرامت هستند که نزدیک به 42 سال است بدون وقفه برگزار می شود و این مسجد را به یکی مساجد تراز در حوزه برگزار جلسات قرآنی کرده است.

 

وی با بیان اینکه مسجد کرامت در نمایشگاه قرآن با چهار برنامه محوری میزبان بازدیدکنندگان است، گفت: نخست برگزاری شبانه محافل قرآنی با حضور چهره های بین المللی عرصه تلاوت همچون استاد امام‌جمعه، قاسم‌آبادی، حسین فردی و محمدحسین سعیدیان که هر شب از ساعت 22 پذیرای علاقمندان است. دوم استعدادیابی قرآن از طریق قرائت، ارائه راهکار و پیشنهاد توسط استادان حاضر در بخش.

 

محمدی اضافه کرد: تفسیر آیات موضوعی قرآن همچون آیات ولایت و غدیر با حضور حجت الاسلام جعفرپور هر شب از ساعت 20 دیگر برنامه بخش احیای محافل قرآنی مسجدمحور نمایشگاه قرآن است که با استقبال مواجه شده است.

 

وی ابراز کرد: چهارمین و آخرین برنامه بخش مسجد کرامت برگزاری شبانه مسابقه با محور فعالیت های قرآنی مسجدمحور است که قرعه کشی آن در ساعت 21 و 30 انجام و به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود. در همه این برنامه ها تلاش بر آن است از ظرفیت بالقوه مساجد برای ترویج فرهنگ قرآن استفاده شود.

 

محمدی با بیان اینکه از مهمترین مشکلات موسسات قرآنی مردم‌نهاد فقدان مکان مستمر و فضای کار است، تأکید کرد: اگر فضای مساجد در اختیار این ظرفیت قرآنی قرار بگیرد اتفاقات مبارکی در حوزه فعالیت های قرآنی مساجد رخ می دهد.

 

وی در پایان یادآور شد: جای خالی فضای مسجدی در نمایشگاه قرآن احساس می شد که با این بخش و بخش های دیگر مسجدی سعی شده این خلاء برطرف شود.

 

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.

پایان پیام/ 9