مراسم احیا شب قدر در کانون های مساجد صومعه‌سرا برگزار شد

مراسم احیا شب قدر در کانون های مساجد صومعه‌سرا برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
همزمان با نخستین شب از لیالی قدر، مراسم احیا شب قدر در کانون های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

مراسم احیای اولین شب قدر همزمان با نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم مومن در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.

 

قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، قرآن به سر گرفتن و سوگند دادن خداوند به ذات الهی و ۱۴ معصوم و خواندن نماز مخصوص این شب از جمله برنامه‌های مساجد بود.

 

عاشقان عصمت و طهارت (ع) در این شب سرنوشت ساز و معنوی به قرائت سوره‌های وارد شده برای خواندن در شب قدر پرداخته و از خداوند متعال طلب مغفرت کردند.

 

سودابه وحدانی-مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار- اظهار کرد: اولین شب از شبهای بندگی در این مسجد به همت کانون زینبیه(س) برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این مراسم همراه با ضیافت افطاری بود افزود: اقامه نماز جماعت، قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن از جمله برنامه ها بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار با بیان اینکه برنامه های مذکور را به همراه حاضرین از تلویزیون دنبال و اجرا کردیم گفت: کودکان و نوجوانان استقبالخوبی از این برنامه داشتند.

 

وحدانی تصریح کرد: همچنین شرکت کنندگان در این مراسم در پایان میهمان سفره با برکت مولا علی (ع) بوده و وعده سحری خود را در کنار یکدیگر میل کردند.

 

وحید نفیسی- مدیر کانون فرهنگی هنری رایه العباس(ع) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) صومعه سرا- اظهار کرد: ویژه برنامه شب قدر با حضور شب زنده داران قدر در این مسجد برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه محمود یوسف زاده و امین اسماعیل زاده مداحان این مراسم بودند افزود: قرائت دعای جوشن کبیر، دعای مجیر، زیارت عاشورا و قرآن به سر از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رایه العباس(ع) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) صومعه سرا گفت: این مراسم در این سه شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ اکثر کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان صومعه سرا در لیالی قدر اقدام به برگزاری ویژه مراسم هایی کردند.

پایان پیام/ 526