مساجد برای اثرگذاری در تربیت دینی نسل آینده باید پایگاه قرآنی شوند

مساجد برای اثرگذاری در تربیت دینی نسل آینده باید پایگاه قرآنی شوند

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاه تربیت دینی نسل ‌آینده باید قرارگاه فعالیت‌های قرآنی باشند، گفت: علاوه بر این باید شبکه فعالیت‌های قرآنی مسجدمحور شکل بگیرد و جریان‌سازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد حاج‌ابوالقاسم» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره ضرورت تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مساجد به عنوان خانه های خدا روی زمین پایگاه تربیت دینی نسل جوان و آینده ساز محسوب می شوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: اگر مسجد را که مهمترین مرکز تربیت دینی است از قرآن خالی کنیم دیگر جایی برای فعالیت های قرآنی اثرگذار باقی نمی ماند.

 

وی تأکید کرد: مساجد باید قرارگاه فعالیت های قرآنی باشند و همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند هر مسجد تبدیل به یک پایگاه قرآنی شود.

 

این حافظ و داور بین المللی قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید شبکه فعالیت های قرآنی مسجدمحور شکل بگیرد و جریان‌سازی کند.

 

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است. 

پایان پیام/ 9