پیوستن ۱۴۶ کانون فرهنگی هنری مازندران به طرح مسجد محله؛ پایگاه قرآنی

پیوستن ۱۴۶ کانون فرهنگی هنری مازندران به طرح مسجد محله؛ پایگاه قرآنی

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
نعمتی از اجرای طرح مسجد محله؛ پایگاه قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر احیا نمودن پایگاه‌های قرآنی در مساجد خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴۶کانون فرهنگی هنری به این طرح ملی پیوستند.

رجب نعمتی-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با بیان اینکه بیش از هزار کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعالیت دارند و این کانون ها تاکنون در راستای تربیت قرآنی نسل نو اقدامات شایسته تحسینی ارائه داشتند، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی این کانون ها در طول سال با محوریت مساجد محلات و با حضور پور شور اقشار مختلف مردم به ویژه نونهالان و نوجوانان و بانوان اجرا می شود اما در ماه رمضان این فعالیت ها به اوج خود می رسد.

 

وی با بیان اینکه برپایی محافل معنوی و نورانی انس با قرآن کریم به صورت خودجوش با هدف انس بیش از پیش مردم با قرآن و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با کلام وحی و ترویج فرهنگ قرآنی ازسوی کانون های مساجد استان مورد توجه است، گفت: همچنین جلسات تفسیر و روخوانی و روانخوانی این مصحف شریف مورد توجه اعضای کانون های فرهنگی هنری ستاد فهمای استان است.

 

وی به منویات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن کریم،  مبنی براینکه ایشان یکی از مهم‌ترین‌ راه‌های تقویت و گسترش عرصه قرائت و حفظ قرآن را توجه به ظرفیت مساجد و احیا نمودن پایگاه‌های قرآنی در مساجد دانستند، اشاره کرد و از اجرای طرح مسجد محله؛ پایگاه قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در راستای تحقق منویات رهبری خبر داد.

 

نعمتی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۶کانون فرهنگی هنری د رجوار مساجد استان به این طرح ملی پیوستن، گفت: از مجریان این طرح در سطح کانون ها اهتمام به راه اندازی کرسی های تلاوت، آموزش مباحث قرآنی و برگزاری جلسات تفسیر و تدبر مدنظر می باشد.

 

وی اضافه کرد: همچنین انتظار می رود با راه اندازی پایگاه قرآنی، شبکه سازی به صورت محله محور برای اجرای فعالیت های قرآنی برای مردم با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه و محله صورت گیرد.

 

پایان پیام/ 286