مساجد و اماکن مذهبی گیلان پذیرای مردم در دومین شب قدر هستند

مساجد و اماکن مذهبی گیلان پذیرای مردم در دومین شب قدر هستند

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
همزمان با دومین شب قدر مساجد و اماکن مذهبی استان گیلان میزبان شب زنده داران قدر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

شب قدر یا لیلة القدر، شبی با ارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدرشدن امور انسان‌ها است، شب قدر بهترین فرصت برای طلب آمرزش گناهان از خداوند است و طبق روایات پروردگار در شب بیست و یکم ماه رمضان عنایت خاصی به بندگان خود دارد و می خواهد بواسطه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بگونه ای بندگان خود را مورد آمرزش قرار دهد.

 

در این شب ها کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مشارکت هیأت امنا در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم کمک خواهند کرد تا عموم مردم نهایت بهره را از این شب های با فضیلت ببرند.

 

مراسم لیالی قدر در مساجد همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مراسم قرآن به سر و مراسم عزاداری امیرالمؤمنین (ع) خواهد بود

.

*برگزاری مراسم شب‌های احیا به نیت فرج امام زمان(عج) در فومن

حسین حسینیان-مدیر واحد فرهنگی مسجد حضرت ولیعصر(عج) بالامحله فومن- اظهار کرد: شب‌های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است و در این شب با قرار دادن قرآن بر روی سر و توسل به امیرالمومنین (ع) به درگاه پروردگار دعا می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مسجد حضرت ولیعصر(عج) بالامحله فومن مراسم شب‌های احیا به نیت فرج امام زمان(عج) برگزار می‌شود افزود: حجت‌الاسلام علی سرلک کارشناس مذهبی کشور امشب(22فروردین) در دومین شب قدر به سخرنانی خواهد پرداخت.

 

مدیر واحد فرهنگی مسجد حضرت ولیعصر(عج) بالامحله فومن با بیان اینکه سخنران سومین شب قدر در این مسجد حجت‌الاسلام مهدی رضوانی است گفت: کربلایی محمد پوراسماعیلی در این ویژه مراسم‌ها به مداحی و روضه خوانی خواهد پرداخت.

 

حسینیان تصریح کرد: شروع این مراسم ها راس ساعت 22 است که علاوه بر سخنرانی و روضه خوانی، قرائت دعای جوشن کبیر و احیای این شب‌ها در دستور کار است.

*برگزاری ویژه مراسم لیالی قدر در مسجد جامع اباتر

هادی رفعتی-مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر- با بیان اینکه ویژه مراسم لیالی قدر در این مسجد برگزار می شود اظهار کرد: سخنرانی، نوحه خوانی، قرائت دعای جوشن کبیر و مناجات امیرالمومنین از جمله برنامه های ما در این شب است.

 

وی با بیان اینکه شب قدر تعیین کننده مقدرات یک ساله انسان است افزود: رسول گرامی اسلام در این باره فرموده اند خداوند به امت من شب قدر را بخشیده و هیچ یک از امت های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر با تاکید بر رحمت ویژه و بی انتهای الهی در این شبها گفت: در این شب همه‌ی ما انسانها  می‌توانیم  ره ۸۰ ساله را یک شبه ، با تفکر نسبت به آینده و با این اعمال ذکر شده طی کنیم.

 

رفعتی خاطرنشان کرد: باید قدر این شب ها را آنچنان که باید و شاید بدانیم و از خداوند متعال بخواهیم که در این شبهای عزیز آن جور که سزاوار مهربانی و بزرگی خودش است با ما رفتار کند و ما را به واسطه فضل خود مورد عنایت قرار بدهد.

 

گفتنی است؛ شب قدر در واقع شبی است که مومن بعد از بیست‌روز تمرین بندگی، از پناه‌بی پناهان با دلی‌شکسته طلب بخشش می‌کند و از خداوند می‌خواهد تا در روزهایی که پیش‌رو دارد سرنوشت نیک داشته باشد و از زشتی‌ها و بدی‌ها به دور باشد.

 

 

پایان پیام/ 526