شب های قدر بهترین زمان برای بیان احکام و آموزه های دین اسلام به جوانان مسجدی است

شب های قدر بهترین زمان برای بیان احکام و آموزه های دین اسلام به جوانان مسجدی است

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
ابدال دارائی،گفت:شب های قدر بهترین زمان برای بیان احکام و آموزه های دین اسلام به جوانان مسجدی است که پای ثابت تمامی فعالیت های مساجد و کانون ها هستند.

علی ابدال دارائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،ضمن تسلیت بمناسبت ایام شهادت و سوگواری حضرت علی(ع) ،گفت: شب‌های قدر مصادف با نوزدهم تا بیست و یکم ماه رمضان شب‌هایی است که در این سه شب عزیز فرصت خودشناسی و تزکیه نفس به هر انسانی داده می‌شود.

 

مدیرکانون سید الشهدا(ع) شهرستان هرسین، افزود: این شب با عظمت آغاز شب‌هاى قدر است و شب قدر آن شبى است که در طول سال شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی ‏شود و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است.

 

وی خاطر نشان کرد: مسلمانان در شب های قدر با شب زنده ‎داری، قرآن بر سر گرفتن، نیایش و خواندن دعای جوشن کبیر، با خدای خود راز و نیاز می کنند.

 

 

ابدال دارائی، تصریح کرد:جوانان این کانون هر ساله با شور و اشتیاق خاصی به استقبال ماه رمضان می روند ،و با اجرای برنامه های همچون آموزش قرآن کریم، جز خوانی، احکام، برپایی نماز جماعت، پهن کردن سفره افطاری ساده ، کمک به نیازمندان ، برگزاری مراسم شب های لیالی قدر، خواندن دعای جوشن کبیر در ماه رمضان فعالیت می کنند.

 

مدیر کانون سید الشهدا(ع) هرسین ،اظهار کرد: شب قدر شبی است که تعیین کننده مقدرات یکساله انسان ها است و از موهبت هایی که بر امت پیامبر گرامی اسلام (ص) بخشیده شده است. رسول مکرم اسلام (ص) در این زمینه فرمودند: «خداوند به امت من شب قدر را بخشیده و هیچ یک از امت های پیشین، از این موهبت برخوردار نبوده اند.»

 

 

 

 

پایان پیام/ 712