حضور فعال و پرشور قشر جوان و نوجوان کرمانشاهی در مراسم احیای شب های قدر

حضور فعال و پرشور قشر جوان و نوجوان کرمانشاهی در مراسم احیای شب های قدر

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور،گفت: جوان و نوجوان کرمانشاهی در مراسم احیای شب های قدر در مساجد شهری و روستایی حضور فعال و پرشور داشتند.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه جوانان از شب های قدر استقبال بی نظیری داشتند ،گفت: شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مشخص می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه ،افزود: شب قدر ، شب نزول قرآن است و شب شهادت امام علی (ع) است یعنی شبی که می توانی با خدا درد دل کنی و به گناهانت در درگاه خدا اعتراف کنی و از خدا بخواهی که ببخشتت و برایت استغفار بطلبد همچنین شبی است که انسان باید برای بدست آوردن برکات و عنایات خاص الهی تلاش و کوشش کند و از او بخواهد که سال آینده را به بهترین شکل برای او ترسیم کند، که با اراده و اختیار خود به بالاترین کمالات و سعادت ها نائل شود.

 

وی خاطر نشان کرد:  شب قدر باید به فرصتی برای تمرین خودسازی و تهذیب نفس انسان در طول سال تبدیل شود، تا مبادا با سپری شدن این شب بار دیگر عهد و پیمان خود با خداوند متعال را فراموش کنیم.

 

حجت الاسلام کلات پور، تصریح کرد:در ماه مبارک رمضان همه روزه محفل های قرآنی و جز خوانی در سطح کانون های شهری و روستایی با حضور جوانان و قاریان برپا است لذا در همین راستا در شب های قدر ۶ محفل قرآنی در سطح کانون‌های مساجد شهری و روستایی کرمانشاه با حضور ۱۰ نفر از قاریان استان در حال برگزاری است و تا کنون استقبال بی نظیری را شاهد بودیم.
 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه، اظهار کرد: تا کنون در مناطق حاشیه نشین و محروم نیز سفره های افطار ساده و سفره کریمانه برپا شده و امیدواریم تا پایان ماه ادامه داشته باشد.

 

وی گفت:  در ماه مبارک رمضان برنامه های  فرهنگی متنوعی با هدف تولید محتوا با زبان روز ویژه جوانان ونوجوانان، جلسات سخنرانی و پاسخ به شبهات ونمایشگاه های قرآنی در کانون مساجد استان برگزارو در حال اجر است. 

پایان پیام/ 712