میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج)روستای ساغری جیرفت از روزه داران کوچک

میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج)روستای ساغری جیرفت از روزه داران کوچک

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
حجت الاسلام علی اکبر خشکاب گفت: در یک اقدام ابتکاری از دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی خواستیم روزه کله گنجشکی بگیرند و ظهر پس از شرکت در نماز جماعت برای افطار مهمان ما باشند.

حجت الاسلام علی اکبر خشکاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، پیوند مسجد و مدرسه را از رویکردهای مسجد صاحب الزمان (عج) در جذب کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: یکی از برنامه های ما در طرح پیوند مسجد و مدرسه در ایام ماه مبارک رمضان، آشنایی و دانش آموزان با واجبات دینی همچون روزه و تشویق آنها به روزه داری است.

 


امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ساغری جیرفت با بیان این مطلب که تربیت دینی از سنین کودکی باید آغاز شود، ابراز کرد: برای این که دانش آموزان پس از رسیدن به سن تکلیف واجبات شرعی خود را از روی میل و رغبت و بدون اصرار والدین انجام دهند، باید زمینه آن در سنین کودکی فراهم شود.

 

 

وی مسجد بهترین مکان برای آموزش واجبات دینی و احکام شرعی به کودکان و نوجوانان است، بیان کرد: در یک اقدام ابتکاری از دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی خواستیم روزه کله گنجشکی بگیرند و ظهر پس از شرکت در نماز جماعت برای افطار مهمان ما باشند.

حجت الاسلام خشکاب اظهار کرد: با این طرح ابتکاری، بچه ها علاوه بر شرکت در نماز جماعت، تمرین روزه داری می کنند.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ساغری جیرفت یادآور شد: یکی از برنامه های ما آموزش احکام شرعی مثل وضو و نماز بوده که پیش از این نیز روش صحیح وضو و نماز به دانش آموزان آموزش داده ایم.

پایان پیام/ 586