محفل انس با قران در ۳۰ مسجد شهرستان ارومیه در قالب طرح محله همدل برگزار شد

محفل انس با قران در ۳۰ مسجد شهرستان ارومیه در قالب طرح محله همدل برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
نوروزی گفت: محفل انس و جمع خوانی قرآن کریم در ۳۰ مسجد شهرستان ارومیه در قالب طرح محله همدل به مدت بیست روز برگزار شد.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: محفل انس و جمع خوانی قرآن کریم در 30 مسجد شهرستان ارومیه در قالب طرح محله همدل به مدت بیست روز برگزار شد.

وی افزود: این محافل با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت نوای فاطمیه برگزار شد.

نوروزی گفت: حضرت معصومه (س)، فاطمه الزهرا، موسی بن جعفر،  محبان ام ابیها، محبان زهرا، حضرت رقیه، حضرت زهرا، بقیه الله  اعظم، پیروان ام ابیها، یوسف زهرا،  حضرت زینب، ریحانه النبی، زینب کبری، علی اکبر، نرگس خاتون،  ام ابیها، حضرت ابوالفضل، پیروان فاطمه الزهرا،  الزهرا، حضرت زینب، حضرت خدیجه، صغری، مکتب فاطمیه و خدیجه کبری از جمله مساجدی هستند که در این طرح حضور فعال داشتند. 

وی ادامه داد: این محافل باحضور قاریان مطرح کشوری و استانی و جامعه قرانی استان آذربایجان غربی برگزار در نیمه اول ماه رمضان برگزار شد.

 

 

نوروزی افزود: امام رضا (ع) می فرمایند؛ هرکس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌هاى دیگر تمام قرآن را تلاوت کرده است. و این احادیث ائمه معصومین باید سرمشق و الگوی زندگی مردم باشند.

وی تذهیب نفس، بصیرت افزایی و رسیدن به آرامش روحی را از تاثیرات معنوی محافل انس با قرآن عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد:  بدون شک قرآن کریم با شب‌های قدر عجین است و باید قدر این ایام را بدانیم . در این راستا فضای ماه رمضان فضایی قرآنی و معنوی است که باید استفاده کنیم.

 

 

پایان پیام/ 566