مسجدی‌های عالم در حمایت از مسجدالاقصی یکدل و متحد شوند

مسجدی‌های عالم در حمایت از مسجدالاقصی یکدل و متحد شوند

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام رجبی تأکید کرد: همان‌طور که همه مبارزان در خط حمایت از فلسطین، مسجد را نماد مقاومت و مبارزه قرار داده‌اند، لازم است آنها که در سراسر عالم مسجد را سنگر جهاد و پایگاه حضور خود می‌دانند در حمایت از مسجدالاقصی به طور یکدل و متحدانه عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «آرش رجبی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره اهمیت و ضرورت و برکات بزرگداشت روز جهان قدس، اظهار کرد: مسئله قدس و اشغال ناروا و نادرستی که توسط صهیونیست ها در فلسطین رخ داده، مسئله بشری و فراگیر اسلامی است که همه باید نسبت به آن و مقابله با انحصارطلبی، ظلم و غصبی که رخ داده است، دغدغه داشته باشند.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شاید برخی بگویند اینکه جماعتی سال ها است در روز قدس به خیابان آمده و راهپیمایی می کنند و شعار می دهند چه تاثیری دارد؟، ... قرآن به این سوال در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه پاسخ می دهد: مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ؛ ... اهل مدینه و بادیه‌نشینان اطرافشان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت.».

 

حجت الاسلام رجبی تاکید کرد: لذا این گام هایی که برای حفاظت از کیان اسلام و حمایت و دفاع از بیت المقدس که پاره تن اسلام است، برداشته می شود، درحقیقت عمل صالحی است که ما را به خدای متعال نزدیک تر می کند.

 

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور درباره نقش مسجدی ها و بچه های مسجد در رونق روز قدس، بیان کرد: در مسئله قدس محوریت با مسجد و مسجدالاقصی نماد است همانطور که همه مبارزان در خط حمایت از فلسطین مسجد را نماد مقاومت و مبارزه قرار داده اند، لازم است همه کسانی که در سراسر عالم مسجد را سنگر جهاد و پایگاه حضور خود می دانند به حمایت از این قبله نخست مسلمین توجه و در حمایت از مسجدالاقصی به طور یکدل و متحدانه عمل کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلافات باید با محور مسجد کنار گذاشته و ظرفیت مسجد و مسجدی ها به عنوان پایگاه توحید و مبارزه با طاغوت برای حمایت از مسجدالاقصی و قدس شریف به عنوان پاره تن اسلام به کار گرفته شود.

 

 

 

پایان پیام/ 9