یکم اردیبهشت ‌آغاز ثبت نام در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان»

یکم اردیبهشت ‌آغاز ثبت نام در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان»

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
نعمتی از نام نویسی برای حضور در شانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامّتان» تا ۳۰اردیبهشت خبرداد و گفت: و گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه بچه های مسجد مراجعه نمایند.

رجب نعمتی- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار میشود.
 

 

وی با بیان اینکه نام نویسی از علاقه مندان به شرکت در این دوره از جشنواره مدهامتان از یکم تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری انجام می شود، گفت: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی می باشد.

 

نعمتی، کودکان(رده سنی زیر هفت سال)، نوجوانان(رده سنی هفت تا۱۶ سال) و جوانان (رده سنی ۱۷تا۳۰سال را مخاطبین این طرح دانست و افزود: کودکان زیر هفت سال شرکت کننده در جلسات سنتی قرآن کریم می توانند با ار سال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در بخش استعداد یابی شرکت نمایند.

 

وی به بخش ویژه کانون شامل جلسات قرآن کریم(مساجد پایگاه قرآن)، تولیدات هنری و تلاوت نور اشاره کرد و خاطرنشان شد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان در دو دوره گذشته(چهاردهم و پانزدهم) رتبه اول تا سوم را کسک نموده اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه در دو دوره گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۰) رتبه اول تا پنجم ملی یا بین المللی را کسک نموده اند، نمی توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت نمایند.

 

نعمتی با بیان اینکه هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و می بایست، ابتدای اثر نام و نام خانوادگی، استان، نام کانون و تاریخ بارگذاری اثر را ذکر نماید، افزود: تمامی فایل های ارسالی باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد. همچنین حداکثر زمان اثر سه دقیقه و حجم اثر حداکثر۳۰ مگابایت باشد.

 

وی یادآورشد: ضبط فیلم به صورت افقی، بدون حرکت، بدون تدوین و بدون استفاده از میکروفن و سیستم صوتی و فقط با صدای معمولی با وضوح و بدون صداهای اضافی پیرامون شخص باشد.

 

نعمتی با بیان اینکه خواهران نمی توانند در رشته های قرائت تقلیدی، اذان، مکبری و استعدادیابی شرکت نمایند، گفت: علاقه مندان به شرکت در رشته های قرائت تقلیدی، تحقیق و ترتیل باید فایل هایی ضبط شده از سوره های انفال، اسرا، ضحی، انشراح،‌طارق، عنکبوت، لقمان، فاطر، کهف و مریم با توجه به ضوابط موجود در آئین نامه شانزدهمین جشنواره مدهامتان که در سامانه بچه های مساجد بارگذاری شده ارسال نمایند.

پایان پیام/ 286