باید عقب‌ماندگی‌ها برای ساخت مسجد در تهران را جبران کنیم

باید عقب‌ماندگی‌ها برای ساخت مسجد در تهران را جبران کنیم

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
چمران تأکید کرد: شهر دمشق به شهر هزار مسجد معروف است؛ متأسفانه تهران این گونه نیست. باید در ساخت مسجد در تهران اهتمام جدی داشته باشیم تا عقب افتادگی‌های که وجود دارد به نحو شایسته‌ای برطرف کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، آیین افتتاح پروژه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۹ در قالب پویش امید و افتخار با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ زاکانی، شهردار تهران، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۱۹؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسین محمدابراهیم؛ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
 
 
مهدی چمران با اشاره به بازسازی مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) در قالب این پویش، گفت: مساجد باید محور همه امور مربوط به محلات باشد و این خود برکات بزرگی خواهد داشت. اولین کاری که پیامبر خدا(ص) انجام دادند ساخت مسجد بود و این مسجد را ساده و زیبا ساختند و مکانی برای تعالی روح و جسم مردم قرار دادند.
 
 
وی در ادامه گفت: در زمان دفاع مقدس نیروها در مساجد بسیج و از آنجا به جبهه اعزام می‌شدند؛ این اعزام‌ها برکات بسیار داشت و این برکات را در جبهه‌ها مشاهده کردیم. شهر دمشق به شهر هزار مسجد معروف است؛ متأسفانه تهران این گونه نیست. باید در ساخت مسجد در تهران اهتمام جدی داشته باشیم تا عقب افتادگی‌های که وجود دارد به نحو شایسته‌ای برطرف کنیم.
 
 
چمران در ادامه با بیان اینکه افتخار معماری ما مساجدی هستند که از گذشته به یادگار مانده است، گفت: مساجد را با معماری زیبا و محکم بنا کنیم تا مکانی برای تربیت روح و جسم آحاد مردم باشد.
 
 
وی در ادامه گفت: در دوره دوم شورا در جلسه‌ای که با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی داشتیم قرار بر این شد که در شهر تهران ۴۰۰ مسجد ساخته شود که این روند همچنان ادامه دارد و باید در ساخت مساجد زیبا و با معماری ایرانی اسلامی انجام پذیرد.
 
چمران با اشاره به احداث مساجد در سطح شهر تهران از سال ۱۳۸۳ گفت: تاکنون ۲۰۰ مسجد در سطح شهر تهران ساخته شده است. معماری مساجد اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به آن توجه شود و در فرایند احداث مساجد از این مسئله غافل نباشیم.
 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: پس از زلزله شهر بم خرابی‌های زیادی رخ داد ولی مسجد بم با گنبدهای زیبای خود سرپا بود و این به خاطر معماری خوب و درستی است که داشت و در ساخت مساجد گذشتگان ما انجام می‌دادند و یکی از افتخارات ما و افتخار معماری ما از صدر اسلام تاکنون ساخت مساجد هستند.

پایان پیام/ 9