اجراي طرح ملي مساجد، پايگاه قرآني ويژه کانون‌هاي فرهنگي هنري/ تفاهم با موسسات براي اجراي تخصصي‌تر طرح

اجرای طرح ملی مساجد، پایگاه قرآنی ویژه کانون‌های فرهنگی هنری/ تفاهم با موسسات برای اجرای تخصصی‌تر طرح

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمين خداداده از تدوين شيوه‌نامه طرح ملي مساجد پايگاه‌هاي قرآني خبر داد و گفت: با برخي موسسات و تشکل‌هاي قرآني براي استفاده از ظرفيت تخصصي آنها در اين طرح تفاهم همکاري منعقد مي‌کنيم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای تحقق «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی با این مطالبه مقام معظم رهبری در آغاز سال نو و در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، شور و حال خاصی یافته و تلاش برای لبیک به این مطالبه جنب و جوش و حرارت در مسجدی‌ها و بچه های مسجد ایجاد کرده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: این ستاد نیز به منظور استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در این باره، شیوه‌نامه ای را تدوین کرده که برای ائمه‌جماعات و مدیران کانون‌ها ارسال می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خداداده درباره اهدافی که با تدوین و ابلاغ این شیوه‌نامه دنبال می‌شود، گفت: انس با قرآن به عنوان مقدمه عمل به آیات نورانی وحی، ترویج معارف و سبک زندگی قرآنی، استفاده از هنر تلاوت برای جذب مخاطب، ترویج اثرگذار فعالیت‌های قرآنی و هم‌افزایی ظرفیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهدافی است که این شیوه‌نامه در لبیک به مطالبه رهبری معظم انقلاب دنبال می‌کند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای کانون‌های فرهنگی هنری مجری شیوه‌نامه، بیان کرد: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف شیوه‌نامه را محقق کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در مشارکت برای تبدیل کانون‌های مساجد به پایگاه قرآنی، کانون‌های مجری طرح قرآنی تلاوت نور، فعال در مسابقات قرآنی مدهامتان، شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و دارای تمایل و آمادگی برای اجرا، در اولویت قرار دارند.

 

وی درباره حمایت‌های ستادی از کانون‌های مساجد در اجرای طرح، اعلام کرد: معرفی کانون‌های برتر در سطح ملی، حمایت مالی از کانون‌های برتر، معرفی و اعزام قاریان استانی و ملی به جلسات و تأمین تجهیزات متناسب با برنامه‌ها ازجمله این حمایت‌ها است.

 

حجت‌الاسلام خداداده در ادامه ابراز کرد: برای اجرای موفق و گسترده طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در کانون‌های مساجد، با برخی موسسات و تشکل‌های قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم همکاری امضاء می‌کنیم، به ویژه آنکه برخی از موسسات در خارج از مسجد فعالیت می‌کنند که اگر بتوانیم از ظرفیت تخصصی آنها در مسجد بهره بگیریم، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به استقبال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای شرکت در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار کانون آماده راه‌اندازی پایگاه قرآنی هستند و در ماه مبارک رمضان نخستین جلسات مرتبط را برگزار کرده‌اند. تلاش داریم این شکوه قرآنی رمضانی را با رویدادهایی همچون برگزاری مسابقات بین‌محله‌ای در طول سال استمرار دهیم.

 

پایان پیام/ 9