۸ محفل «انس با قرآن کریم» در استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است

۸ محفل «انس با قرآن کریم» در استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
رضایی گفت: هشت محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری در استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: هشت محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری  در استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

وی افزود: این محافل با با مشارکت معاونت قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در حال اجرا است.

رضایی گفت: این محافل از شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و همزمان با ماه مبارک رمضان در استان آغاز و تا پایان این ماه نیز ادامه دارد و  در شهرهای ارومیه، قوشچی، میاندوآب، مهاباد، تکاب و خوی اجرا خواهند شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی افزود: همچنین بیش از 150 محفل انس با قرآن و جمع خوانی همزمان با ماه مبارک رمضان به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برنامه های قرآنی در این ماه مبارک از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: قرآن یکی از اشتراکات اصلی بین شیعه و اهل سنت است که با برگزاری چنین محافلی و با حضور اکثریت مردم بدون توجه به دین و مذهب و با توجه به تاکیدات قرآن می تواند رمینه ساز وحدت باشد.

رضایی ادامه داد: همانطور که امام صادق (ع) فرمودن هرکس آیه ای از قرآن در این ماه بخواند برابر با ختم قرآن در ماه های دیگر است، برگزاری چنین محافلی مخصوصا با حضور اکثریت نوجوانان و جوانان در ایام واقعا مسرت بخش است.

پایان پیام/ 566