دهه نودی ها مهمان افطاری مسجد آقاابراهیم شهرستان خوی شدند

دهه نودی ها مهمان افطاری مسجد آقاابراهیم شهرستان خوی شدند

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
به مناسبت ماه رمضان و آغاز ارتباط مسجد و مدرسه دهه نودی ها مهمان افطاری مسجد آقا ابراهیم شهرستان خوی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  در ایام ماه مبارک رمضان، سفره های ساده افطاری نوجوانان، مسجد را به مدرسه پیوند زد. در این راستا حجت الاسلام و المسلمین رضا حسن زاده، امام محله مسجد اقا ابراهیم شهرستان خوی دراولین قدم خود در مدارس حاضر شده و نوجوانان را به انجام کارهای فرهنگی در مسجد دعوت کردند.

دومین قدم هم برپایی افطاری ساده برای دهه نودی ها در 22ام ماه رمضان بوده است که با استقبال پرشور نوجوانان همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا حسن زاده،  امام جماعت مسجد آقا ابراهیم شهرستان خوی به خبرنگار شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: در ضیافت افطاری که مختصص نوجوانان بود بیش از 130 دانش اموز دهه نودی مشارکت کردند.

وی گفت: پیش از این شاید نسل قدیمی مسجد  با حضور نوجوانان مخالف بود و از اجرای برنامه های نوجوانان  ممانعت می کردند ولی الان ما به این حضورها نیاز جدی داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ادامه داد: این افطاری گام اول برای آشنایی بچه ها در مسجد بود و در صورت حضور پررنگ و مداوم در نماز جماعت مسجد، جلسات، دعاها امتیازاتی به نوجوانان داده خواهد شد و براساس این امتیازها به نوجوانان به انتخاب خودشان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: دادن جوایز،  برگزاری کلاس های تقویتی درسی، مسابقات ورزشی، اردوهای ورزشی، سالن و استخر از جمله برنامه های تشویقی برای دهه نودی ها است.

این مسئول گفت: طرح پیوند مسجد، مدرسه گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان است و برای اجرایی کردن این طرح باید بیشتر از این تلاش کنیم.

 
 
 
 
 
 
وی افزود: باید با نوجوانان ارتباط مستمر داشت و شروع تمام کارهای این قشر باید از مسجد باشد و در این راستا باید نوجوانان را با مسجد آشنا کرد.و ارتباط دوسویه مسجد و مدرسه بهترین راهکار برای جذب این افراد است.
حجت الاسلام و السملیمن حسن زاده ادامه داد: مسجد باید برای تربیت نوجوان و جوانان یک نظام تربیتی مستقل داشته باشد؛و برنامه داشته باشد،در غیر اینصورت موفق نخواهد بود.
گفتنی است؛ در مسجد آقاابراهیم شهرستان خوی، کانون فرهنگی و هنری ثارالله فعال است.

پایان پیام/ 566