یک هنرمند انقلابی مسجدی از استان آذربایجان غربی تجلیل شد/ تکریم هنرمندان مسجدی باعث رشد فزاینده فرهنگ انقلابی می شود

یک هنرمند انقلابی مسجدی از استان آذربایجان غربی تجلیل شد/ تکریم هنرمندان مسجدی باعث رشد فزاینده فرهنگ انقلابی می شود

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و تکریم سراسری هنرمندان انقلابی مسجدی به صورت وبینار با حضور رئیس ستاد کانون های مساجد کشور از یوسف خداداده، هنرمند انقلابی استان آذربایجان غربی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، وبینار سراسری تکریم هنرمندان انقلابی مسجدی صبح دوشنبه(۲۸ فروردین) به منظور تجلیل از یک نفر از هنرمندان شاخص هر استان از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

به همین بهانه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری کشور برگزار شد؛ از یوسف خداداده، از کانون فرهنگی هنری شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی شهرستان تکاب، به جهت فعالیت های چشمگیر در عرصه خوشنویسی تجلیل شد‌.

یوسف خداداده جوانی ۱۹ ساله است که به همراه مادرش در این مراسم حاضر شده بود نشان دهنده حمایت خانواده را نشان می دهد و به گفته مادرش از مقطع ابتدایی با مسجد انس گرفته و می توان گفت تربیت و بزرگ شده مسجد است.

از جمله موفقیت های وی؛ رتبه اول کشوری خوشنویسی نستعلیق رتبه اول استانی خوشنویسی نستعلیق، رتبه اول استانی خوشنویسی ثلث رتبه دوم استانی خوشنویسی نستعلیق، رتبه اول استانی خوشنویسی نستعلیق رتبه اول استانی سی و نهمین مسابقات فرهنگی هنری در رشته خوشنویسی، رتبه سوم مشترک مرحله کشوری خط ثلث در سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا، رتبه سوم مشترک مرحله کشوری سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا، رتبه سوم استانی در سی و نهمین دوره مستبقات قران و عترت و نماز، کسب رتبه های اول در رشته خوشنویسی، طراحی تلاوت قران در مرحله شهرستانی از سال 1390 تا 1401 ، کسب رتبه اول استانی قرائت قران کریم سی و هشتمین دوره مستبقات قران، عترت و نماز را می توان نام برد.

 

در ادامه این جلسه، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: شهید آوینی، با تلفیق هنر جاری در بستر جامعه با شاخص های فرهنگی نوینی در انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: شهید آوینی توانست در این عرصه، طرحی نو درافکند و مقوله جدیدی را در فرهنگ لغات و مفاهیم فرهنگی جهان تحت عنوان هنر انقلاب اسلامی، پدید آورد

رضایی افزود: جوانان هنرمند زیادی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند و برگزاری چنین برنامه هایی می تواند قوت قلبی برای این جوانان باشد.

وی گفت: تکریم هنرمندان مسجدی باعث می شود فرهنگ انقلابی رشد فزآینده ای داشته باشد.

یوسف، بزرگ و تربیت شده مسجد است

پریرخ جلالی، مادر این جوان تکابی نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: پسرم یوسف بزرگ و تربیت شده مسجد بوده و از همان مقطع ابتدایی در مسجد بوده و پدرش نیز هیئت امنای همان مسجد است و می توان گفت به صورت خانوادگی در مسجد فعالیت می کنیم. و حمایت خانواده از جوانان در این ارتباط خیلی مهم و تاثیرگذار است.

جلالی افزود: یوسف قاری قرآن بوده و می توان گفت قرآن در زندگی پسرم خیلی تاثیرگذار بوده و پیشرفت خودش را در زمینه هنر مدیون قرآن و مسجد است.

وی ادامه داد: با خواندن قرآن انسان احساس می کند که دری جدید به روزی زندگی آدم باز شده است و روز به روز پیشرفت می کند.

این مادر افزود: پسرم با توجه به سن خود در برخی موارد از بسیاری چیزها دست کشیده و حتی از لحاظ مالی هم پولی داشته باشد صرف مسجد می کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بنده معلم پرورش پسرانه در مقطع دبستان هستم کودکان مدرسه را با پسرم لینک کرده و  بسیاری از کارها را مشارکتی انجام می دهند و این نیز باعث جذب نوجوانان به مسجد می شود.

جلالی ادامه داد: دخترم در کلاس هشتم مشغول تحصیل بوده و دو جز از قرآن را حفظ کرده و الان نیز  روی زندگی دخترم کار می کنم که پیوند محکمی بین مسجد و زندگی شخصی خود ایجاد کند.

 

گفتنی است؛ بیان دیدگاه ها و نظرات هنرمندان در خصوص ارتقا جایگاه هنر انقلاب اسلامی و ماموریت هنرمند انقلابی مسجدی در راستای ارتقا جایگاه هنر از جمله مطالبی بود که در این وبینار مطرح شد.

پایان پیام/ 566