کانون های مساجد با الگوگیری از جریان حرفه ای هنر معاصر به تربیت هنرمند انقلابی بیاندیشند

کانون های مساجد با الگوگیری از جریان حرفه ای هنر معاصر به تربیت هنرمند انقلابی بیاندیشند

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
رنجبر کانون های مساجد را بهترین ظرفیت برای تربیت هنرمند انقلابی دانست و گفت: امید است به مسئله هنر به عنوان یک مسئله جنبی و تفننی نگاه نشود و باالگوگیری از جریان حرفه ای هنر معاصر، به صورت تخصصی تر به تربیت هنرمند انقلابی در بستر مسجد اندیشیده شود.

 میثم رنجبر، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سجده دلان مسجد مهدیه شهرک آزادی شهرستان بابل متولد سال ۱۳۶۱که از چهارده سالگی در رشته شعر با گرایش آئینی و دفاع مقدس فعالیت دارد و امروز(۲۸فروردین) در وبینار تکریم هنرمندان انقلابی مسجد، که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین کمال‌الدین خداداده- رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای شورای معاونین این ستاد به صورت همزمان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در تمامی استان ها برگزار شد از سوی رجب نعمتی-سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بعنوان هنرمند انقلابی و مسجدی این خطه از شمال کشور معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،اظهار کرد:تقریبا از چهارده سالگی وارد عرصه شعر و هنر شده است.

 

وی که در رشته هنرهای نمایشی نیز دستی برآتش دارد،‌گفت: در رشته های مختلف هنری فعالیت کرده اما علاقه مندی اش به شعر و شاعری است و چاپ دو مجموعه شعر شخصی با عنوان «دندان درد» مجموعه شعر مکتبی و عدالت خواهی که به چاپ سوم رسید و کتاب «فرمانده مجنون» با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که به چاپ دوم رسید به درستی تایید سخنانش را می رساند.

 

رنجبر که مسئولیت انجمن شعر بابل،‌مازندران و دبیری و داوری تعداد بیشماری از جشنواره های شعر استانی و ‌ملی را در کارنامه هنری خود دارد از چاپ کتاب سوم با عنوان مجموعه شعر اهل بیت علیهم السلام در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همچنین تاکنون نزدیک به ۱۵مجموعه شعر از گلچین اشعار شاعران مازندران با موضوعات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و اهل بیت(علیهم  السلام) را به چاپ رسانده است.

 

وی با بیان اینکه طی بیست و شش سال فعالیت هنری در بستر مسجد نزدیک به ۳۰رتبه ملی کسب کرده،‌ یادآورشد: مهمترین آنها در سال ۹۷با عنوان شاعر برگزیده شعر دفاع مقدس کشور است که موفق به دریافت تندیس جشنواره شعر دفاع مقدس از شیراز شده است.

 

این هنرمند مسجدی که به مدت ۵سال مسئول واحد شعر آفرینش های ادبی حوزه هنری مازندران بوده،‌گفت: در سال های اخیر کاروان برپایی محافل عصری با شعر در شهرهای مازندران از غرب تا شرق با محوریت ترویج و تبلیغ اندیشه ها دینی، مذهبی انقلابی و دفاع مقدس را پیگیر است.

 

وی با بیان اینکه با محوریت کانون فرهنگی هنری سجده دلان مهدیه شهرک آزادی بابل نیز اقدام به برگزاری محافل شعر می کند، بیان کرد: تربیت و آموزش شاعران نوجوانان مستعد در عرصه شعر آئینی و دفاع مقدس طی بازه زمانی ۵تا ۱۰سال را  به طور جدیدر دستور کار دارد که از تیرماه امسال این طرح آغاز می شود.

 

رنجبر که از فارغ التحصیلان رشته مرمت بناهای تاریخی از دانشگاه هنر سیستان و بلوچستان است، به دیدار رمضانی خود همراه دیگر شعرای کشور با مقام معظم رهبری در نیمه رمضان سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: کتاب «دندان درد» در این دیدار صمیمی تقدیم معظم له شد.

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مهمترین خاستگاه تربیت نیروهای دینی، متدین و مومن در عرصه هنر دانست و گفت: مسجد به عنوان پایگاه دینی مهمترین محل رجوع رده های مختلف سنی است و این بهترین فرصت برای شناسایی و تربیت ظرفیت ها و استعدادهای هنری برای آینده نظام محسوب می شود.

 

رنجبر با بیان اینکه تاریخ ۴۴ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد که بسیاری از هنرمندان مومن انقلابی تربیت شده مسجد هستند و در مجموعه مسجد رشد کردند و نام و نشانی برای کشور شدند نطیرشهید آوینی، استاد زندیاد امیرحسین فردی استاد زندیاد سبزواری و...، خاطرنشان شد:از این رو انتظار از کانون های مساجد این است که به مسئله فرهنگ و هنر به عنوان یک مسئله جنبی و تفننی نگاه نشود و باالگوگیری از جریان حرفه ای هنر معاصر، به صورت تخصصی تر به عرصه تربیت هنرمند انقلابی مسجدی اندیشیده شود.

 

 

پایان پیام/ 286