ماجرای توفیق مسجد امیرالمومنین(ع) در جذب دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها

ماجرای توفیق مسجد امیرالمومنین(ع) در جذب دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
امام محله مسجد امیرالمومنین(ع) رجایی‌شهر کرج با حضور در برنامه تلویزیونی «چشمه» به شرح برنامه‌هایی که توانسته کودکان و نوجوانان را جذب مسجد کند، پرداخت و گفت: کانون فرهنگی هنری «صراط حق» از ارکان موثر در این جذب است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا مدیردهقان، امام محله مسجد امیرالمومنین(ع) رجایی شهر کرج با حضور در ویژه برنامه چشمه به سابقه فعالیت خود در مسجد اشاره کرد و گفت: از سال ۸۴ وارد فعالیت در مساجد شدم و در طی این مدت در مساجد مختلفی توفیق خدمتگزاری داشتم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در مسجد امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: پس از حضور در مسجد فعلی و با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم کانون فرهنگی هنری صراط حق را در این مسجد راه اندازی کردیم و در کنار آن مرکز نیکوکاری حضرت علی(ع) نیز ایجاد شد و مرکز مشاوره خانواده برای بیان سبک زندگی اسلامی و تربیت کودک نیز در مسجد فعال شده است.

 

این امام محله به فعالیت کانون فرهنگی هنری «صراط حق» اشاره و ابراز کرد: یکی از کارهای مهم ما در این کانون، برگزاری برنامه ‌های مختلف ورزشی برای کودکان و نوجوانان است که در این راستا هماهنگی سانس فوتسال، هماهنگی زمین چمن، کوهنوردی و برگزاری مسابقات ورزشی برای آنان انجام شده است.

 

وی در ادامه فعالیت های مرکز نیکوکاری این مسجد را نیز برشمرد و بیان کرد: شناسایی خانواده های نیازمند و تهیه پنج مجموعه جهیزیه و توزیع هفت مرحله بسته های معیشتی با کمک خیرین و مشارکت های مردمی تاکنون ذیل این مرکز انجام شده است.

 

حجت الاسلام مدیردهقان جذب جوانان به مسجد را از برنامه‌های مهم خود برشمرد و ابراز کرد: تلاش ما همواره بر این بوده که افراد به ویژه نوجوانان و جوانان را به سمت مسجد جذب کنیم و به همین منظور در کنار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، برنامه های متنوع دیگر از جمله کلاس‌های تابستانه و اردوهای مختلف درون شهری و برون شهری را نیز برای آن‌ها برنامه ریزی و برگزار کردیم.

 

وی وجود رغبت و عشق و علاقه برای جذب جوانان به مسجد را از خصوصیات مورد نیاز فعالان و هیئت امنای مسجد دانست و بیان کرد: برای جذب جوانان به مسجد باید افراد مشغول به کار در مسجد نسبت به انجام این کار عشق و علاقه داشته باشند و امام جماعت و هیئت امنا و دیگر فعالان مسجد با هدف جذب نوجوانان و جوانان در کنار هم باشند.

 

امام مسجد امیرالمومنین(ع) رجایی شهر کرج همچنین افزود: در طول این ۱۷ سالی که در مساجد فعالیت دارم در هر مسجدی که حضور داشتم سعی‌ام بر این بوده که در کنار احترام به بزرگترها با بچه‌ها بیشتر کار کنم و تاکنون از روش‌های مختلفی برای جذب آنان به مسجد استفاده کرده‌ام.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود دو ماه است که در مسجد امیرالمومنین(ع) دعای ندبه برگزار می‌شود که عمده مخاطبین ما کودکان و نوجوانان هستند و سفره ساده احسان صاحب الزمان(عج) نیز در این مراسم برای آنان برپا می‌شود.

 

این امام محله همچنین تأکید کرد: من معتقد به استقلال مساجد هستم و همواره سعی‌ام بر این بوده که مسجد روی پای خودش بایستد و در مسجد فعلی نیز مغازه ای ایجاد کردیم تا مسجد بتواند خودکفا باشد.

 

وی افزود: تقریبا تمام وقت در مسجد حضور دارم و شب ها دیروقت به منزل می‌روم و معتقد هستم که امام جماعت طبق فرموده رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی باید امام یک محله باشد و در سطح یک محله فعالیت کند.

 

حجت الاسلام مدیردهقان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که انجام دادیم جذب کودکان و نوجوانان به مسجد بوده و برای آنان در ماه محرم هیئت جداگانه تشکیل دادیم که با طبل و سنچ و ... به کوچه های محله می‌روند و سپس برای قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز مغرب و عشاء وارد مسجد می شوند که از این طرح از سوی بچه های محله استقبال خوبی شده است.

 

 

وی همچنین به راه اندازی گروه سرود بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: با دو جوان محله که با انگیزه فراوان وارد مسجد شدند گروه سرودی را راه اندازی کردیم که در دو سه ماهی که از تشکیل این گروه می گذرد به دلایل تمرین منسجم و منظم موفقیت هایی حاصل شده است؛ بنابراین، به این گروه اکتفا نکردیم و اکنون گروه سرود دوم ما نیز راه اندازی شده که در جذب بچه ها موفق بوده است.

 

پایان پیام/ 9