جوانان مسجدی ادامه دهندگان راه شهدا باشند

جوانان مسجدی ادامه دهندگان راه شهدا باشند

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
خدادادی گفت: موفقیت خودم را در زندگی مدیون شهدا هستم و جوانان مسحدخی باید ادامه دهندگان راه وسیره این عزیزان باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی _فاطمه صمدزاده؛

«هنر» به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی «دمیدن روح تعهد در کالبد انسان است»، و از این رو همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و پس از آن حماسه غیرت و شجاعت مردان و زنان این سرزمین در دفاع مقدس، «هنر» مفهوم تازه ای یافت و «تعهد» جانمایه آن شد.  بیستم فروردین ماه؛ سالروز شهادت شخصیت برجسته هنری و انقلابی؛ سید مرتضی آوینی، به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گرفت.  به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی "مدظله العالی": «چیزی که خیلی مهم می‌باشد، این است که به کار بردن هنر باید مثل همه‌ ابزارهای دیگر که حامل یک فکر هستند، جهت‌گیری اش خیلی دقیق و روشن و درست بوده باشد و دچار اشتباه در جهت‌گیری نباشد». 

در این راستا استان آذربایجان غربی دارای هنرمندان بسیار تاثیرگذار در تمام حوزه ها هستند و جوانانی هستند که در قالب هنر در مساجد استان فعالیت می کنند. یوسف خدادادی،  جوانان 19 ساله و رابط کانون فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی شهرستان تکاب امروز،  (28 فروردین ماه) به عنوان هنرمند انقلابی مسجدی منتخب و تجلیل شد که در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت وگویی تشکیل داد که از نظر مخاطبان می گذرد.

*لطفا خودتون را معرفی بفرمایید.

یوسف خدادادی،  رابط کانون فرهنگی و هنری شهید محمودرضا بیضایی مسجد امام جعغر صادق (ع)  چهارده معصوم شهرستان تکاب هستم و از سال 91 در کانون به عنوان عضو، قاری قرآن و رابط فرهنگی مشغول به فعالیت هستم.

*از فعالیت های هنری خود در حوزه مسجد بفرمایید.

طراحی و ساخت کلیپ و نماهنگ در موضوعات مختلف و تولید اولین فیلم کوتاه «453» در مورد هفته دفاع مقدس، فیلم کوتاه«رفیق شهیدم» و حائز رتبه های سوم و چهارم در رویداد ملی فهما،  آموزش خوشنویسی،  طراحی و اجرای انواع قالب های پوستر، عکس نوشت و بنر را از جمله فعالیت های بنده در حوزه هنر است.

* بیشتر فعالیت هاتون در حوزه فرهنگ در مورد شهداست،  چرا؟ توصیه شما به هم سن و سال های خودتان چیست؟

من ارادت خاصی به شهدا مخصوصا شهیدان مدافع حرم دارم و موفقیت خودم را در زندگی مدیون شهدا هستم.  و اسم کانون را هم خودمان با قرعه کشی به اسم این شهید مزین کردیم.

 به نوجوانان و جوانان توصیه میکنم ارتباط خودشان را بامسجد بیشتر کنند چراکه بعد این ارتباط متوجه تاثیرات ان در زندگی خثدشان خواهند شد.

 

*در چه جشنواره هایی شرکت داشته اید و چه عناوینی را کسب کرده اید؟

رتبه اول کشوری خوشنویسی نستعلیق رتبه اول استانی خوشنویسی نستعلیق، رتبه اول استانی خوشنویسی ثلث رتبه دوم استانی خوشنویسی نستعلیق، رتبه اول استانی خوشنویسی نستعلیق رتبه اول استانی سی و نهمین مسابقات فرهنگی هنری در رشته خوشنویسی، رتبه سوم مشترک مرحله کشوری خط ثلث در سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا، رتبه سوم مشترک مرحله کشوری سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا، رتبه سوم استانی در سی و نهمین دوره مستبقات قران و عترت و نماز، کسب رتبه های اول در رشته خوشنویسی، طراحی تلاوت قران در مرحله شهرستانی از سال 1390 تا 1401 ، کسب رتبه اول استانی قرائت قران کریم سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز را در حوزه هنر کسب کردم.

* از دیگر فعالیت هاتون در کانون فرهنگی و هنری شهید بیضایی شهرستان تکاب بفرمایید.

برگزاری نمازهای جماعت با حضور پرشور مردم و اعضای کانون،  کلاس های مختلف کانون و جریان‌سازی گسترده درسطح شهرستان تکاب،  اجرای برنامه های ملی و مذهبی از جمله مراسم ماه مبارک رمضان به همراه سفره افطاری،  ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان،  جشن بزرگ «قلب ایران»  میلاد امام هشتم (ع)،  همکاری با آموزش و پرورش شهرستان در اجرای برنامه های همچون طرح جهاد تبیین،  المپیاد ورزشی،  میلاد امام عصر (عج)،  اجتماع عظیم سرود سلام فرمانده،  موکب جاماندگان اربعین از جمله این برنامه ها است.

جذب کمک های مردمی و خیرین و تلاش در راستای خود کفایی کانون،  برگزاری اردوهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی،  اجرای طرح تولد آسمانی ها،  برگزاری چهار دوره مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستان تکاب،  تشکیل و راه اندازی گروه سرود و تواشیح «مطلع الفجر»  کانون از دیگر فعالیت ها است.

*انتظارتان از متولیان فرهنگی چیست؟

متاسفانه از کمبود امکانات و نبود بودجه برای کانون رنج میبریم و اگر امکانات و بودجه کافی برای کانون داشتیم این فعالیت ها چندین برابر این ها بوده و تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت. و انتظار داریم متولیان فرهنگی توجه ویژه ایی داشته باشند.

 

پایان پیام/ 566