تمسک به قرآن بدون تدبر و فهم مضامین عالی کلام وحی قابل دستیابی نیست

تمسک به قرآن بدون تدبر و فهم مضامین عالی کلام وحی قابل دستیابی نیست

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
اخوت توجه به ابعاد مختلف در صحن مسجد با تمسک به قرآن کریم را از بهترین راهکارها عنوان کرد و گفت: این مهم بدون تدبر و فهم مفاهیم و معارف عظیم و مضامین عالی کلام وحی قابل دستیابی نیست.

محمدابراهیم اخوت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، با اشاره به لازمه تحقق تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی مد نظر رهبری انقلاب، گفت: امام خامنه ای در همان بیاناتی که موضوع تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی را مطرح کردند فرمودند که قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان را در صحنه وسیع و عظیم زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، معنوی، حاکمیتی و همه ابعاد دیگر در اختیار قرار می‌دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان فارس توجه به ابعاد مختلف در صحن مسجد با تمسک به قرآن کریم را از بهترین راهکارها عنوان کرد و افزود: این مطلب بدون تدبر و فهم مفاهیم و معارف عظیم و مضامین عالی کلام وحی قابل دستیابی نیست.

 

به گفته اخوت، نکته ای که مطرح است و اتفاقا در ادامه بیانات رهبری هم اشاره شد توجه به بعد روح انسان است که شرط دستیابی به همین معارف عظیم قرآنی است و آن تطهیر دل و پاکیزگی روح است که این مسئله هم در دوره جوانی بسیار سهل‌تر است. لذا توجه به جایگاه جوانان در مساجد اصل مهمی است که برای تحقق این امر باید در بعد معرفتی و اجرایی بدان توجه شود.

 

وی ادامه داد: اما نکته دیگری که در موضوع پایگاه های قرآنی مطرح شد ولی مورد غفلت قرار گرفت موضوع تعامل و ارتباط با مساجد دیگر و در واقع به نوعی زمینه هم افزایی ایجاد کردن است که اگر با دقت به بیانات رهبری در موضوع پایگاه های قرآنی تفکر کنیم این سلسله همه جانبگی و تالیف قلوب مومنین را مشاهده می کنیم.

 

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان فارس عنوان کرد: پس اگر بخواهیم به صورت کاربردی به موضوع نگاه کنیم و از حوزه حرف و شعار بیرون بیاییم، ناچار به هم افزایی، اتصال و شبکه جوانان مساجد به هم خواهیم بود.

پایان پیام/ 691