اجرای طرح فهما در روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ با محوریت کانون فرهنگی هنری میثاق

اجرای طرح فهما در روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ با محوریت کانون فرهنگی هنری میثاق

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آرمون با اشاره به کانون هایی که از فعالیت هایی ارزشمند و اثرگذار برخوردارند، گفت: پیش از این کانون های مساجد امکان گزارش دهی نداشتند؛ همچین مواردی در حق آنان اجحاف صورت می گرفت که این شفاف سازی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، طی تحقق رویداد ملی فهما « احسان آرمون» با حضور نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ و تیم کارشناسان ستاد هماهنیگ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بازدید و نشست صمیمی با امام مسجد امیرالمومنین، مدیر کانون میثاق و یکی از هیئت امناء برگزار شد.

 

مسئول فهمای استان و نماینده اداره فرهنگ و ارشاد البرز به همراه تیم کارشناسان از مسجد و کانون فرهنگی و ساختمان کتابخانه  کانون فرهنگی هنری میثاق بازدید میدانی به عمل آوردند.

 

طبق اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون ها درگیر در حق کسی اجحاف صورت نمی پذیرد و این بازدید ها و نشست ها برای آن است تا به صورت مشخص و دقیق از کم و کاستی های موجود مطلع شوند.

 

مسئول کتابخانه کانون میثاق در این بازید گفت: متاسفانه تلاش های زیادی برای فرهنگ و بالا بردن سطح معلومات ساکنین این روستا صورت گرفته است ولی به دلیل نبود حمایت ها تقریبا این کتابخانه و کانون در حالی تعطیلی بوده و فعالیت هایی که انجام میشده کنار گذاشته اند.

 

در  ادامه بازدید با توجه به هماهنگی هایی که از قبل انجام شده بود امام مسجد، مدیر کانون و یکی از هیئت امنا به فرهنگسرای امام علی علیه اسلام دعوت شده و با آنها در خصوص مشکلات کانون و رویداد ملی فهما بحث و گفتگوصورت گرفت و توضیحات لازم در اختیارشان قرار گرفت.

 

آرمون در خصوص اینکه سیاست های ستاد متفاوت با چند سال گذشته طراحی شده است، مطرح کرد: این سیاست ها به نوعی یک اشل و شاخص شناسایی، رتبه بندی و انتخاب کردن کانون های فعال به صورت مشخص و واضح است.

 

وی تصریح کرد: در گذشته چنین ساز و کاری نبود و معیار با توجه به فعالیت هایی که ارائه به دبیرخانه می دادند انجام می شد ولو اینکه مشاهده می کردیم کانون هایی که از فعالیت هایی ارزشمند و اثر گذار برخوردارند ولی چون امکان گزارش دهی نداشتند و یا همچین مواردی در حق آنان اجحاف صورت می گرفت که این شفاف سازی انجام شده است.

 

در پایان مسئول فهمای استان ضمن تبریک حکم امام مسجدی به حجت الاسلام عطایی در خصوص توجیه و تشریح ساختار جدید ستاد هماهنگی و اساسنامه جدید توضیحاتی کامل و دقیق به ایشان بیان نمودند و مدیر کانون هم مقرر شد با توجه به سایت بچه های مسجد نسبت به ثبت گزارش عملکرد خود عمل نمایند تا بتوانند از سرانه ای که  برای کانون ها تخصیص داده می شوند بهره ببرند.

 

 

 

پایان پیام/ 565