افطاری ۱۵۰ دختر روزه اولی در مسجد حاجی پیرلو ارومیه

افطاری ۱۵۰ دختر روزه اولی در مسجد حاجی پیرلو ارومیه

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه از برپایی ضیافت افطاری با حضور ۱۵۰ نفر از دانش آموزان دختر روز ولی در راستای پویش ماه مهربانی خبر داد.

 عسگر نژاد عباسی،  مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: اطعام افطاری ساده در بین دختر خانم های روزه اولی که براشون واجب شده بود با حضور 150 نفر برگزارشد.

وی افزود: اجرای برنامه مهیج و شاد توسط حجت الاسلام و المسلمین (عمو مهربون) از دیگر برنامه های این مراسم بود. نژاد عباسی نقاشی صورت با طرح پرچم ایران،آموزش  نماز وروزه و آشنایی با آداب مسجد رفتن را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد در این مراسم اجرا شد.

وی افزود: دیشب بال‌های فرشتگان بر سر دخترکان روزه اولی سایه افکنده بود و همه با هم در این جشن حضور داشتند، و جشنی که سند کارت دعوتش از ابتدای خلقت به نام هر دختری ثبت می شود، فقط کافی است دروازه قلبش را به نور الهی بازکند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ادامه داد: جشنی که لازمه حضورش دلی پاک و زلال چون قلب بی آلایش دختران این سرزمین و چادری سفید و سجاده ای پر از عطر گل محمدی است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای توفیق بندگی و عبادت است و این فرصت الهی را قدر بدانیم تا قلب ما به قلب امام زمان (عج) متصل شود.

نژاد عباسی ادامه داد: جشن روزه اولی ها با هدف شکل‌گیری هویت دینی و تقویت آن و ترسیم خاطره‌ای ماندگار برای روزه آن ها برپا می شود.

وی گفت:  همچنین این برنامه ها می تواند تشویقی نیز برای روزه اولی ها باشد تا باعث رشد معنوی آن ها شد.

 

نژاد عباسی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های دیگر ماه رمضان گفت: نمایش «داعش» نیز در مسجد جامع حاجی پیرلو در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در راستای طرح «قرار ما مسجد» برگزار شد.

وی ادامه داد:  خوشبختانه موفق شديم مخاطب جوان را با داشتن برنامه‌های متنوع  هنری، مذهبی وقرآنی به مسجد جذب کنیم که باعث اشتیاق بیشتر جوانان و نوجوانان در برنامه های مسجد شده است.

نژاد عباسی گفت:  در این ایام آشفته که دشمن برای جوانان و نوجوانان ما شب و روز برنامه دارد و سعی دارد کانون گرم خانواده را به انزوا بکشد وجوانان را از مسجد دور کند باید برنامه فرهنگی و مذهبی داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم.

 

وی بیان کرد: مراسم اعتکاف و جزءخوانی قرآن کریم،جوانان ونوجوانان همزمان با ایام پایانی ماه نیز در مبارک رمضان در مسجد جامع حاجی پیرلو از دیگر برنامه ها است.

وی افزود: در این چهار ماهی که بنده مسؤلیت کانون فرهنگی حبیب ابن مظاهر را به عهده گرفتم سعی کردم برنامه‌های جذاب و سرگرم کننده داشته باشیم تا مخاطب جوان ما ذوق وشوق بیشتری برای شرکت در مسجد را داشته باشد و امید است بایاری خدا وظیفه خود را بخوبی ایفا کنیم.

 

 

پایان پیام/ 566