بررسی وضعیت استان‌ها در رویداد ملی فهما

بررسی وضعیت استان‌ها در رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸
جلسه تخصصی بررسی وضعیت استان‌ها در رویداد ملی فهما در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار و عملکرد ۹ استان در این رویداد ملی بررسی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، جلسه تخصصی بررسی وضعیت استان‌ها در رویداد ملی فهما دوشنبه، ۲۵ آذرماه در محل ستاد هماهنگی کانون های فرنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

با توجه به این که مدت زمان تعیین شده برای کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت ثبت برنامه‌ها و فعالیت‌هایشان در سامانه رو به پایان است و همه استان‌ها تلاش‌کردند در این بازه زمانی اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در کانون‌ها را در سامانه ثبت کنند، برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل وضعیت عملکرد استان‌ها در اجرای طرح ملی فهما، جلسات تخصصی در معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد برگزار می‌شود.

 

یکی از رویدادهای مهم در طرح ملی فهما، تشکیل ستادهای استانی آن بوده است. بر اساس دستور کار معین شده در طرح ملی فهما، باید جلساتی در قالب «ستاد استانی رویداد فهما» تشکیل می شد که الان در بسیاری از استان‌ها به شکل هفتگی این جلسات برگزار می شود.

 

هدف از برگزاری این نشست‌ها بررسی وضعیت استان، میزان پیشرفت امور، شناسایی موانع موجود و رصد کردن فعالیت‌کانون‌ها است. پس از شناسایی موانع، راهکارهای رفع موانع نیز بررسی و اعلام می‌شود. بنابراین برپایی این جلسات می‌تواند دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد.

 

در این نشست مدیر رویداد فهما، رابط خاص هر استان، نماینده امور استان‌ها، دبیر کمیته پایش و کنترل و مسئول اجرایی شبکه رابطین حضور دارند.

 

استان‌های خراسان رضوی، سمنان، همدان، کرمانشاه، کرمان، اصفهان، خراسان شمالی، مرکزی و ایلام ۹ استانی هستند که مجموع عملکرد آنها در رویداد ملی فهما، در نشست تخصصی ۲۵ آذرماه بررسی شد.  

 

پیش از این هم وضعیت جنوب استان کرمان، فارس و جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان بررسی شده بود.

 

بنابر اعلام معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فهما در حال حاضر استان‌هایی مانند «گیلان»، «اردبیل»، «کهگیلویه و بویراحد»، «چهارمحال  و بختیاری» و «قم» امتیازات خوبی در سامانه فهما کسب کرده اند

 

پایان پیام/ 40