مساجد حال و هوای معنوی رمضان را در همه سال حفظ کنند/ فعالیت‌های قرآنی برنامه دائمی مساجد باشد

مساجد حال و هوای معنوی رمضان را در همه سال حفظ کنند/ فعالیت‌های قرآنی برنامه دائمی مساجد باشد

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام نوروزپور تأکید کرد: سفره معنوی که در ماه مبارک رمضان در مساجد گشوده شده است، نباید مختص این ماه باشد بلکه حفظ این حال و هوا به ویژه با فعالیت‌های قرآنی باید از برنامه‌های دائمی مساجد در طول سال باشد.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه عید سعید فطر فرصت مناسبی برای استمرار حالات معنوی کسب شده در ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده و پر رنگ مردم در ماه ضیافت الهی در مساجد و نیز توجه به کلام الهی در خانه های خدا در این ماه طبق حدیث نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛مساجد را برای قرآن بنا کرده‌اند»، اهتمام به کلام الهی باید در طول سال در مساجد استمرار یابد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه برنامه های مساجد در ماه رمضان همواره از شکوه مضاعفی نسبت به دیگر ایام سال برخوردار است، تصریح کرد: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان انس خوبی میان  نوجوانان و جوانان با مساجد برقرار شد، به طوری که شاهد بودیم، قرائت، جزءخوانی، کرسی های تلاوت قرآن کریم در مساجد و اماکن مذهبی در این ماه به اوج خود رسید. بهره برداری از فیوضات این ماه اگر در طول سال بیشتر و توجه به کلام الهی هر قدر با پوست،گوشت و خون جوانان عجین شود، ثمرات معنوی به همراه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) در حدیثی فرمودند: «إنَّ اللّه َ تَعالى يُحِبُّ الشّابَّ الَّذي يُفني شَبابَهُ في طاعَةِ اللّه، خداوندِ بزرگ ، جوانى را كه جوانى اش را در راه بندگى خدا سپرى كند، دوست مى دارد.» و در حدیث دیگری آمده است، مومن ساعاتی را که در مسجد حضور دارد، جز عمرش محسوب نمی شود، حضور مومن در خانه خدا موجب نشاط معنوی می شود، بنابراین خودسازی ایجاد شده در این ماه باید در طول سال ادامه یابد.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: سفره معنوی که در ماه مبارک رمضان در مساجد گشوده شده است، نباید مختص این ماه باشد و برپایی کرسی های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی، تربیت حافظ و قاری قرآن کریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، حفظ حال و هوای معنوی باید از برنامه های دائمی مساجد در طول سال باشد.

 

وی با بیان اینکه برپایی جلسات مستمر پرسش و پاسخ دینی و اخلاق اسلامی به ویژه با حضور جوانان باید از دیگر برنامه های مساجد باشد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته اند که جوانان را از قرآن کریم، اهل بیت(ع) و مساجد دور کنند، مانوس کردن جوانان با معارف الهی در مکان های مقدسی همچون مساجد باید یکی از اولویت های کاری کارگزاران خانه های خدا باشد. چراکه رشادت های جوانان در دوران دفاع مقدس رهاورد انس با قرآن و مساجد بوده است.

 

پایان پیام/ 40