لبیک کانون‌ «منتظران ظهور» به مطالبه رهبری؛ تبدیل مسجد الزهرا(س) روستای سیف‌آباد به پایگاه قرآن

لبیک کانون‌ «منتظران ظهور» به مطالبه رهبری؛ تبدیل مسجد الزهرا(س) روستای سیف‌آباد به پایگاه قرآن

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» در شهرستان کازرون علاوه بر فعالیت‌های متنوع در حوزه اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و جذب کودکان و نوجوانان به مسجد، توفیقات مطلوبی در لبیک به مطالبه رهبری برای تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» در جوار مسجد الزهراء(س) روستای سیف‌ آباد کازرون از توابع استان فارس یکی از کانون های فعال مسجدی است که توانسته با برنامه های متنوع قرآنی و مذهبی زمینه جذب کودکان و نوجوانان را به مسجد فراهم و خانه خدا را به پایگاه فعالیت های قرآنی تبدیل کند.

 

«محمدجعفر شفیعی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های قرآنی کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور»، اظهار کرد: جزء خوانی قرآن کریم، اجرای طرح «تدبر در قرآن» ویژه بانوان، برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان برتر، اجرای طرح جزءخوانی قرآن کریم به نیت شهدا، برگزاری دوره های آموزشي تجويد، روخواني و روانخواني قرآن کريم ويژه بچه هاي مسجد از جمله این برنامه ها است.

 

مدير کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور»، از فراخوان استعداديابي اذان و مکبری توسط این کانون خبر داد و افزود: به منظور استعداديابی اذان گویی، مکبری و قرائت تعقيبات نماز ويژه گروه سنی کودکان و نوجوانان فراخوان استعداديابي ميان بچه های مسجد اعلام و تست مرتبط انجام شد.

 

شفيعي همچنین از برگزاری کارگاه آموزش نماز ويژه کودکان و خردسالان خبر داد و تصریح کرد: در کارگاه آموزشي نماز، اهميت به جا آوردن اين فريضه و سپس نحوه انجام آن به کودکان آموزش داده مي شود.ضمن اینکه با برگزاری کارگاه های حفظ قرآن کریم از منظر روایات، کودکان و نوجوانان را به حفظ کلام الهی تشویق کردیم.

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور»، به برگزاری ویژه برنامه جشن«دختران خورشید»، برای دختران نومکلف اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت ارتباط نوجوانان و جوانان با مسجد طرح پیوند «مسجد و مدرسه» در محورهایی همچون برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، کلاس تفسیر نهج البلاغه، اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، طرح «نذر کتاب»، تجلیل از نخبگان علمی و برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه با قصه‌گویی برای کودکان برگزاری کلاس های تقویتی درسی اجرا می شود.

 

 

 

 

شفیعی برپایی کارگاه آموزشي سبک زندگي اسلامي با محوريت تربيت فرزندان، برگزاری نشست های بصیرت افزایی و نشست های شیوه ‌های جذب نوجوانان و جوانان به نماز، اجرای طرح «نذر مهدوی» و «سه شنبه های مهدوی» را بخش دیگری از برنامه های این کانون نام برد و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی های اعضای کانون نیز انجام می شود.

 

 

 

 

پویش «مشق احسان»

وی به فعالیت های کانون در بحث خدمت رسانی به محرومان نیز اشاره کرد و گفت: طرح توزیع «نان صلواتی»، توزیع بسته های معیشتی به صورت ماهیانه، راه اندازی پویش «مشق احسان»، به منظور تهیه لوازم التحریر و نوشت افزار برای دانش آموزان از برنامه های کانون در بحث خدمت رسانی به محرومین است.

 

شفیعی به فعالیت های کانون در بحث محروميت زدايي نیز اشاره کرد و گفت: ما در قالب اردوهای جهادی به جوانان مسجدی آموزش های لازم ارایه و آنها را با وضعيت زندگي در يک منطقه محروم در ابعاد مختلف فرهنگي، اعتقادي، معيشتي و بهداشتي  آشنا کردیم، تا با تلاش مخلصانه براي سازندگي مناطق محروم وارد عمل شوند.

 

حمايت از نيازمندان کتابخوان

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور»، طرح ابتکاري حمايت از نيازمندان کتابخوان را گامی در جهت ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني دانست و ابراز کرد: با توجه به اهميت افزايش سطح مطالعه در کشور به ويژه میان اقشار محروم یکی از طرح های کانون حمایت از افراد کتابخوان محروم و کم برخوردار و تشویق و ترغیب آنها به مطالعه بیشتر است. در همین راستا تلاش کردیم با اجرای این طرح نیازمندان کتابخوان را شناسایی و در کنار حمایت های معیشتی به آنها کتاب اهدا و برای افراد بی‌سواد کلاس های سواد آموزی برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه آموزش خیاطی به منظور اشتغال زایی بانوان گفت: با راه اندازی کارگاه آموزشي خياطي امکان کسب درآمد پايدار و اشتغالزايي برای بانوان فراهم شد که خوشبختانه این طرح با استقبال چشمگیر اهالی روستا روبرو شده است.

 

پویش تولید محتوای فضای مجازی

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور»، اجرای پویش تولید محتوای فضای مجازی، برگزاری یادواره شهدا با محوریت جهاد تبیین، برگزاری جلسات صحیفه سجادیه خوانی، برگزاری کارگاه آموزشی مبانی سواد رسانه ای، برگزاری کارگاه آموزشی «سبک زندگی فاطمی»، تجلیل از بانوان محجبه و موفق در عرصه های فرهنگی هنری را از دیگر برنامه های کانون برشمرد.

 

پایان پیام/ 40