برکات کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» برای اهالی روستای رحیم‌آباد

برکات کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» برای اهالی روستای رحیم‌آباد

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» در روستای رحیم‌آباد با فعالیت‌های قرآنی، کارآفرینی برای زنان روستایی و جذاب‌سازی فضای مسجد برای کودکان و نوجوانان به پناه و پاتوق روستائیان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» در جوار مسجد جامع روستای رحیم آباد کرمان از کانون های فعال مسجدی است که بیش از ۶۰۰ نفر عضو دارد و در رشته های قرآنی، کتاب و کتابخوانی، هنرهای دستی همچون فرش‌بافی منشأ اتفاقات مبارک در این روستا شده است.

 

«مجید رحیم‌آبادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون حضرت ولیعصر(عج)، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری با برگزاری دوره های آموزش و حفظ قرآن کریم مجری دوره های تربیت حافظ قرآن است و تا کنون موفق به تربیت ۲۰ حافظ اجزای مختلف قرآن شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر(عج) بیان کرد: جمع خوانی قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقات قرآنی و اعزام برگزیدگان مسابقات به اردوی زیارتی مشهد مقدس از دیگر برنامه های قرآنی این کانون است.

 

وی افزود: فعالیت های گسترده کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی همچون اجرای طرح مروج کتاب، موجب شد که این کانون موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی «دوستدار کتاب» شود و اعضای کانون نیز  در نخستین جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد، مقام برتر «سفیران کتاب» را کسب کردند.

 

 

رحیم آبادی ابراز کرد: با برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان این روستا در رشته های پته بافی، حصیربافی،کیف بافی، صنایع دستی و فرش‌بافی توانستیم برای آنها کارآفرینی و اشتغال زایی ایجاد نماییم و با همکاری بنیاد برکت نیز آنها را تحت پوشش بیمه قالی بافان قرار داده ایم.

 

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر(عج) همچنین کمک رسانی به محرومان و اقشار کم برخوردار روستا را از دیگر اولویت های کاری این کانون روستایی برشمرد و ابراز کرد: توزیع بسته های معیشتی، تعمیر و تجهیز خانه خانوارهای محروم نیز توسط فعالان این کانون انجام می شود.

 

رحیم آبادی برگزاری دوره های آموزش ریاضی، چرتکه، پته دوزی و زبان انگلیسی را بخش دیگری از برنامه های این کانون فعال مشجدی برشمرد و گفت: وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان تهیه شده تا محیط شاد و مفرح برای آنها در جوار مسجد فراهم شود.

 

 

 

پایان پیام/ 40