« تئاتر بچه های مسجد» با ۱۰۰ اجرا در ارومیه به کار خود پایان داد/تماشای بیش از ۵ هزار نمازگذار از نمایش های اجرایی

« تئاتر بچه های مسجد» با ۱۰۰ اجرا در ارومیه به کار خود پایان داد/تماشای بیش از ۵ هزار نمازگذار از نمایش های اجرایی

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
هوشمند گفت: دومین سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد ارومیه با اجرای ۱۰۰ اثر نمایشی به کار خود در ارومیه پایان داد.

احد هوشمند قره باغ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: در این رویداد نمایشی که با حضور ۱۲ گروه تئاتر در۳۰ مسجد از مساجد محله های مختلف شهرستان ارومیه برگزار گردید.

رییس حوزه هنری استان آذربایجان غربی افزود: بیش از پنج هزار نفر از نمازگزاران مساجد و علاقمندان فعالیت‌های فرهنگی پای نمایش های اجرا شده نشستند.

وی ادامه داد: بر این اساس « رخت شور» به کارگردانی حسین سرخوش، « پلاک » به کارگردانی سودا جباری، « تولد خاله عطیه » با کارگردانی رضا لطفی و نمایش‌های« رهایی، قبیله، شکاف بر تارک حق و پرده عشق » به ترتیب با کارگردانی سمیه علیپور، سعید صالحی، سولماز آقانژاد و سعید صلحی آثار نمایشی بودند که در این دوره از سلسله رویداده نمایشی بچه های مسجد در مساجد محلات شهرستان ارومیه اجرا شدند.

وی افزود: در همین راستا رضا خروجیان، زهرا منظوری، فرهاد رزمپوش، سمیه علیپور و رضا محمدخانی کارگردانان نمایشی بودند که با اجرای نمایش های « این بار می برند که، پیر، پولهای بی صدا، روبه و اسیر» اجرا شدند.

این مسئول گفت:  این دوره از رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد به همت حوزه هنری آذربایجان غربی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، سپاه شهدای ارومیه و ستاد کانون های مساجد استان آذربایجان غربی اجرا شد.

هوشمند افزود:  این دوره ۱۲ گروه تئاتر از ۲۶لغایت ۳۱فروردین ماه سال جاری ۱۲عنوان نمایش را در قالب یکصد اجرا در ۳۰ باب از مساجد ارومیه اجرا می کنند.

 

پایان پیام/ 566