«حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» شعار جشن‌های روز دختر ۱۴۰۲/ آغاز بزرگداشت‌ها چند روز قبل از دهه کرامت

«حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» شعار جشن‌های روز دختر ۱۴۰۲/ آغاز بزرگداشت‌ها چند روز قبل از دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام احمدی با اعلام انتخاب شعار «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» برای جشن‌های روز دختر در آستان کریمه اهل‌بیت(ع)، گفت: در کنار تلاش برای مردمی کردن این جشن‌ها باید بر شناساندن ابعاد شخصیتی و الگوبخش ایشان تأکید کنیم.

حجتالاسلام والمسلمین «مهدی احمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تدارک مفصل آستان حضرت فاطمه معصومه(س) برای جشن های سالروز ولادت آن حضرت (س) و روز دختر، اظهار کرد: امسال به دلیل اتفاقات ماه های اخیر و تمرکز حملات دشمنان بر جامعه زنان و دختران، برنامه های دهه کرامت و بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر از چند روز قبل از این دهه آغاز می شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: برای باشکوه‌تر برگزار شدن جشن های دهه کرامت و روز دختر، با مجموعه ها و دستگاه های مختلف رایزنی را آغاز کرده ایم تا با کمک گروه های مردمی و استفاده از ظرفیت هایی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد، فضای متفاوت تری را در این ایام ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام احمدی از انتخاب «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» به عنوان شعار محوری جشن های روز دختر امسال خبر داد و بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه حضرت فاطمه معصومه(س) و برخورداری از مقام شفاعت برای همه شیعیان، باید بکوشیم در این جشن ها این جایگاه و شأن تبیین و شناسانده شود.

 

وی در ادامه گفت: همزمان با دهه کرامت سفیران کریمه در همه استان ها حضور خواهند یافت و با هماهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه در تمام بقاع متبرکه کشور جشن دخترانه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر برگزار می شود. همچنین مقرر شده محتوای رسانه ای نیز در این ایام تهیه و در اختیار متقاضیان قرار داده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همان گونه که همایش سه ساله های حسینی و شیرخوارگان حسینی به فرهنگی جهانی تبدیل شده، ضرورت دارد، در مورد روز دختر نیز فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز کرد: امام خمینی(ره) در سال های قبل و پس از پیروزی انقلاب و نیز مقام معظم رهبری پس از ایشان، همواره به نقش منحصر به فرد زنان در جامعه تاکید داشته و دارند؛ همین اثرگذاری باعث شده در طول تاریخ بارها شاهد تلاش دشمنان برای سوءاستفاده از این جامعه باشیم.

 

وی در ادامه گفت: دشمن همواره به دنبال آن است که در بحث حجاب و هویت دختر ایرانی، حریم و حرمت را از بین ببرد و فضای شیطانی ایجاد کند و با ابزار رسانه ای و شعارهای عوام فریبانه در این عرصه وارد شده است، اما جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا خط عصمت، حجاب، حضور آگاهانه و بدون نگاه جنسیتی به زن را دنبال می کند.

 

حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) نقطه ثقلی است که می تواند در این زمینه تاثیرگذاری فوق العاده ای داشته باشد زیرا حضرت فاطمه معصومه(س) بانوی عالمه، باسواد، اهل مجاهده و مبلغه بودند و رویکرد ایشان ولایت‌مدارانه بود. لذا شخصیت ذوابعاد ایشان می تواند در ابعاد مختلف برای دختران الهام‌بخش باشد.

 

وی با بیان اینکه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) می تواند مأمن، پناه و محل رجوع دختران باشد و ضمن الگوبخشی، نیازهای دختران را برآورده و تامین کند و جهت دهد، گفت: این بارگاه مقدس ظرفیتی بی بدیل برای هدایت بانوان جامعه به سمت و سویی که اهل بیت(ع) تاکید دارند، است.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه ظرفیت بارگاه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) همچنان ناشناخته باقی مانده است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت هنوز مخفی است و اگر عیان شود، می تواند انقلاب کند و تاثیر ویژه داشته باشد. در شرایط کنونی هم که حساسیت ها نسبت به دختران بیش از پیش شده است، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) می تواند در تربیت و هدایت آنها نقش آفرین باشد.

 

حجت الاسلام احمدی در پایان بر مردمی کردن جشن های دهه کرامت تاکید کرد.

 

پایان پیام/ 40