مساجد استان مرکزي ميزبان محافل قرآني در ماه مبارک رمضان بود

مساجد استان مرکزی میزبان محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان بود

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
انقاني گفت: پيگيري برگزاري برنامه سفره افطاري ساده و محافل قرآني در مساجد توسط کانون ها از جمله برنامه هاي ستاد کانون هاي مساجد استان مرکزي در طول ماه مبارک رمضان بود.

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با روابط عمومي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد از استان مرکزي گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی در مساجد این استان برگزار شد که از جمله می توان به برگزاری کلاس های آموزش احکام نماز و روزه ویزه دختران و پسران روزه اولی، همکاری در برگزاری اعتکاف دانش آموزی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی به راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در کانون های مساجد استان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در بسیاری از کانون های مساجد استان مرکزی پایگاه های قرآنی وجود دارد و 600 کانون فرهنگی استان علاوه بر اجرای برنامه ها و محافل قرآنی در مناسبت های مختلف، طرح قرائت روزانه قرآن کریم را با حضور اعضا و نمازگزاران برگزار می کنند.

وی برگزاری مسابقه «ایده های نورانی» را از دیگر برنامه های این ستاد در راستای فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر تشکيل هر مسجد يک پايگاه قرآني دانست و گفت: ستاد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي مسابقه ای تحت عنوان ایده های نورانی را برگزار کرد که در آن در خصوص عنوان طرح، چگونگي اجراي طرح، دلايل برتري طرح و ملزومات اجراي آن نظرخواهي شد و طی آن 50 ایده به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

انقانی ضمن اشاره به توزیع 1200 بسته گوشت قربانی ویژه ماه مبارک رمضان به همت موسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا و کانون  های مساجد در شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان افزود: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به منظور گرامیداشت حضرت خدیجه سلام الله مسابقه پیامکی با عنوان «حامی رسول» را با محوریت 5 سوال از حضرت خدیجه(س) را برگزار کرد.

وی از دیگر برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به برگزاری طرح تلاوت روزانه قرآن کریم، برگزاری مراسم با شکوه جشن میلاد امام حسن (ع) به صورت همزمان در شب میلاد و اجرای طرح سفره کریمانه در قالب اطعام نیازمندان و برگزاری مراسم های شب های قدر اشاره کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی اظهار کرد: مراسم تقدیر از هنرمندان انقلابی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت وبینار در ستاد کانون های مساجد کشور و استان ها برگزار که از استان مرکزی از استاد علی شعبانی هنرمند بین المللی و کاریکاتوریست استان مرکزی تقدیر شد.

وی گفت: پیگیری برگزاری برنامه سفره افطاری ساده و محافل قرآنی در مساجد توسط کانون ها و مشارکت با دیگر ارکان مسجد از دیگر برنامه های ستاد کانون های مساجد استان مرکزی در طول ماه مبارک رمضان بود.