«مدهامتان » بزرگترین مسابقات رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است

«مدهامتان » بزرگترین مسابقات رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور،گفت: مسابقات قرآنی جزو مسابقاتی است که جایگاه ویژه‌ای بین کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد دارد همچنین «مدهامتان » بزرگترین مسابقات رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز ثبت نام مسابقه قرآنی مدهامتان ،گفت:مدهامتان  به معنی دو باغ سبز و سیرآب که از غایت سبزی به سیاهی زندو در آیه ٔ شریفهبهمین معنی است  وبعضی به معنی دو برگ سبز نوشته اند. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه،با اشاره به هدف از برگزاری این مسابقات،افزود: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه  این جشنواره قرآنی مقدمه‌ای برای آشنایی با قرآن کریم است، خاطر نشان کرد: این آشنایی به منظور درک معانی قرآنی و پیاده کردن ارزش‌های والا و مفاهیم گرانقدر در زندگی است.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به آغاز ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»، تصریح کرد: این مسابقات به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌ توانند تا پایان اردیبهشت ماه جاری نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار  و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه و اقدام کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه، اظهار کرد:مسابقات در دو بخش ویژه اعضا و کانون ها برگزار می شود که شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت(ع) و در بخش ویژه اعضا و در بخش ویژه کانونی نیز  شامل طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح تلاوت نور و تولیدات هنر  خواهد بود.

 

 

پایان پیام/ 712