طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی محور نشست هم اندیشی مدیران کانون های مساجد

طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی محور نشست هم اندیشی مدیران کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
امروز (۶ اردیبهشت ماه) نشست توجیهی و هم اندیشی طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح شهرستان جیرفت در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان،  امروز (۶ اردیبهشت ماه) نشست توجیهی و هم اندیشی طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح شهرستان جیرفت در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

مجید خوبی زاده در این جلسه، یکی از محورهای فعالیت کانون های مساجد را مباحث قرآنی برشمرد و گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فعالیت های قرآنی تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که کانون های مساجد منطقه به طور ویژه برای عملیاتی کردن سخنان رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی را اولویت فعالیت های خود قرار دهند، تصریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، مدیران کانون های مساجد باید با برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، طرح تلاوت نور و جلسات هفتگی و یا روزانه قرآن کریم مساجد را به پایگاه قرآنی تبدیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: از نقاط قوت مساجد جنوب کرمان، فعالیت های چشمگیر قرآنی و تربیت چهره های برتر قرآنی است که این مهم نشان از تدین مردم و اهمیت آنها به قرآن کریم دارد.
خوبی زاده افزود: مناطق مختلف جنوب کرمان علی رغم محرومیت ها اما در مباحث قرآنی با جدیت فعالیت دارند به طوری که برخی از قاریان مطرح کشوری و بین المللی پرورش یافته این منطقه اند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به این که ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان آغاز شده است، ابراز کرد: این مسابقات هر ساله در قالب جشنواره قرآنی ویژه اعضای کانون های مساجد برگزار می شود.
وی یادآور شد: سال های پیش از شیوع کرونا این مسابقات به صورت حضوری در مساجد برگزار شده اما پس از کرونا مسابقات قرآنی مدها متان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
خوبی زاده با بیان این مطلب که سال گذشته حضور فعالان قرآنی مساجد جنوب کرمان در مسابقات قرآنی مدها متان پررنگ بوده است، خاطرنشان کرد: این مسابقات زمینه ای شد تا چهره های برتر قرآنی شناسایی شده و به مسابقات کشوری راه یابند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان مسابقات قرآنی مدها متان را راه ساده ای برای شرکت در جشنواره قرآنی کشوری دانست و گفت: جشنواره قرآنی مدها متان در واقع یک استعدادیابی است و بسیاری از چهره های قرآنی جنوب کرمان از شرکت کنندگان سال های گذشته در جشنواره قرآنی مدها متان هستند.

پایان پیام/ 586