مساجد را به فضایی برای تربیت نوجوانان تبدیل کنید

مساجد را به فضایی برای تربیت نوجوانان تبدیل کنید

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
نوروزی گفت: مساجد را به فضایی برای تربیت نوجوانان تبدیل کنید و همه باید در این مورد کنار هم باشیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، دومين بازديد کانوني، علیرضا نوروزی، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي و محسن رضايي، مدير ستاد هماهنگي کانون‌ هاي فرهنگي و هنري مساجد استان از کانون « کميل» اروميه صورت گرفت.

کانون  ‌کمیل در سال ۱۳۹۶  از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجوز فعالیت اخذ کرده است وبا داشتن 107 عضو در سال 1401 در حوزه مختلف فرهنگی وهنری فعالیت های شاخصی را انجام می دهند

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در این بازدید گفت: با توجه به اینکه حضور نوجوانان و جوانان در مسجد بسیار مهم بوده باید تمام فعالیت ها در حوزه ایی باشد تا این قشر تشویق به حضور در مسجد را داشته باشند.

وی ادامه داد: مساجد را به فضایی برای تربیت نوجوانان تبدیل کنید و همه  باید در این مورد کنار هم  باشیم .

این مسئول افزود: بچه های مسجد که در این مکان فعالیت فرهنگی و مذهبی می کنند  باید بتوانند به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در جامعه نقش‌آفرین کنند.

نوروزی گفت: از آنجایی که بیشتر اعضا ی کانون ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند بنابراین نقش این افراد در پیشبرد انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنیگ و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این بازددید گفت: در طول هفته روز سه شنبه را جهت بازددید از کانون ها قرار دادیم.

وی گفت: بخش عمده ای از فعالیت های کانون  کمیل ارومیه در حوزه سرود بوده و  از اعضای گروه سرود کانون کمیل در تولید اولین نماهنگ تولیدی ستاد فهمای استان در بخش اجرایی لباس محلی کردی استفاده شود.

رضایی افزود: کانون کمیل اقدامات موثر و سازنده‌ای را در حوزه سرود ،تئاتر بچه های مسجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اشتغال‌زایی داشته است.

 

گفتنی است؛ ارائه گزارش توسط  بهنام نوروزی ، مدیرمسئول کانون کمیل نیز از دیگر قسمت های این بازدید بود.

همچنین علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان، سه شنبه (29فروردین ماه) از کانون سطح یک محبان ام ابیها (س) ارومیه بازديد كرده و از نزدیک در جريان فعاليت هاي اين كانون قرار گرفتند.

 

پایان پیام/ 566