انتقال تجربیات برگزیدگان مهرواره بانور در گعده‌های تخصصی

انتقال تجربیات برگزیدگان مهرواره بانور در گعده‌های تخصصی

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
برگزیدگان و اعضای ستاد مرکزی مهرواره بانور در سالن همایش هتل نخل مشهد گردهم آمدند و گعده‌های تخصصی با هدف معرفی و انتقال تجربیات برگزیدگان با یکدیگر را برگزار کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از بنیاد هدایت، حجت الاسلام «محمد پشم‌فروش»، مسئول دفتر عملیات‌های بنیاد هدایت در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به برگزیدگان مهرواره بانور، به سلسله برنامه‌های تدارک دیده شده برای تجلیل از برترین‌های این رویداد اشاره کرد و گفت: جمع حاضر به نمایندگی از ۳۶ هزار نفر از شرکت کنندگان در مهرواره بانور در مشهد الرضا(ع) گرد هم آمده‌اند و برنامه‌های مختلفی برای آنان تدارک دیده شده که دورهمی خانوادگی و برگزاری گعده و نشست‌های تخصصی بخشی از این برنامه‌ها است.

 

سپس مریم زادقاسمی دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور به توضحیاتی پیرامون طرح مهرواره بانور پرداخت و حضور در جمع برگزیدگان مهرواره را لذت بخش‌ترین اتفاق این رویداد دانست و گفت: ما در این طرح ادعای متفاوت بودن مهرواره از دیگر طرح‌ها را نداریم و تنها هدفی که دنبال می‌کنیم، شناسایی ظرفیت عظیم بانوان کنشگر کشور است که بدون چشم‌داشت مادی در گوشه و کنار کشور به گره گشایی مشغول هستند.

 

زادقاسمی افزود: از دیگر اهداف ما روایت فعالیت‌های اثرگذار برگزیدگان مهرواره بانور با شعار نشر خوبی‌ها و نشر امید در کشور است.

 

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور همچنین تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ و مهرواره‌های متنوع دیگری برگزار می شود که در همه این برنامه‌ها درصددیم به ظرفیت بزرگتری از بانوان کنشگر کشور دست یابیم.

 

پس از پایان این مراسم گعده‌های تخصصی با هدف معرفی و انتقال تجربیات برگزیدگان با یکدیگر در چهار گروه مجزا برگزار شد که گعده استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به دبیری مریم زادقاسمی، گعده استان‌های گلستان و گیلان به دبیری خانم موسوی، گعده استان‌های مازندران، اصفهان و سمنان به دبیری الهه منصوری و گعده استان‌های قم، البرز، اصفهان، قزوین و کرمانشاه به سرگروهی معصومه سهرابی برگزار شد.

 

سپس حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن همایش هتل نخل مشهد در جمع برگزیدگان ملی مهرواره بانور قرار گرفت و ضمن قدردانی از مجاهدت‌ها و اقدامات موثر بانوان برگزیده در مهرواره بانور، به جایگاه ارزشمند زنان اشاره و تأکید کرد: امام خمینی(ره) در بیانات خود زنان را رهبران نهضت خود خواندند و مقام معظم رهبری نیز  افق عمیقی را برای زنان مشخص کردند و گفتند در هر حرکتی اگر زنان در جایگاه قرار نگیرند و نقش آفرینی نکنند، کارها به نتیجه نخواهند رسید.

 

️وی با بیان اینکه هنر بی مثال بانوان این مرز و بوم باید به دنیا معرفی شود، افزود: در مهرواره بانور، بانوان فعال و کنشگر کشور شناسایی شدند و بدون شک هزاران بانوی فعال دیگر در کشور وجود دارند که هنوز دیده نشده‌اند و شما نماینده و سفیر آنان در این جمع هستید که ما حقیقتا در سازمان تبلیغات اسلامی به این جمع می بالیم و افتخار می‌کنیم.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه مهمترین و سنگین‌ترین نقطه درگیری امروز در موضوع خانواده تمرکز پیدا کرده است، اعلام کرد: دشمن هرچه سرمایه و انرژی دارد، برای فروپاشی نهاد خانواده به کار گرفته و در عمده کشورهای دنیا موفق عمل کرده است، اما در جامعه‌هایی که نظام توحیدی در آن حاکم بوده نتوانسته موفق عمل کند.

 

وی افزود: اگر زنان متدین ما برای موضوع خانواده قیام کنند، از بحران‌های عظیمی عبور خواهیم کرد و در عرصه‌های دیگر اجتماعی و اقتصادی نیز ظرفیت زنان مسلمان ایرانی بسیار کارساز و موثر خواهد بود.

پایان پیام/ 9