بصریت دانایی همراه با باور وایمان است/ حلقه های بصیرتی معرفتی با حضور نوجوانان وجوانان در کانون‌حبیب ابن مظاهر ارومیه؛

بصریت دانایی همراه با باور وایمان است/ حلقه های بصیرتی معرفتی با حضور نوجوانان وجوانان در کانون‌حبیب ابن مظاهر ارومیه؛

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
نژاد عباسی گفت: بصیرت دانایی صرف نیست بلکه دانایی همراه با باور وایمان است از این رو موجب هدایت و حرکت است در حالیکه علم همواره مقرون باور قلبی نبوده و در نتیجه لزوما مایه عمل به مقتضاتش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_ فاطمه صمدزاده؛

اهمیت دوران نوجوانی و جوانی دوران نوجوانی و جوانی را می توان بهار عمر آدمی نامید. این دوران از جهت تربیت و شکل‌گیری شخصیت دارای اهمیت زیادی است. قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) اهمیت ویژه‌ای برای این دوران قائلند. در این میان نوجوانان وجوانان کانون‌حبیب ابن مظاهر ارومیه هر چهارشنبه کنار هم جمع شده و در جلسات بصیرتی ومعرفتی حضور مییابند.

عسگر نژاد عباسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: در روایات تفکیک خاصی بین دوران نوجوانی و جوانی صورت نگرفته است و به طور کلی از این دو مرحله با عنوان الشباب و امثالهم یاد شده است.  

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید:«و ابْتَغِ فیما آتاکَ الله الدارُ الآخرةِ و لا تَنْسَ نَصیبِکَ مِنَ الدُنیا» در تفسیر این آیه شریفه و توضیح عبارت «لا تنس نصیبک من الدنیا» امیرالمؤمنین (ع) می فرماید:«لا تنس صحتک و قوتک و فراغک و شبابک و نشاطک اِنْ تطلب بها الآخرة»، «سلامتی و قوت و فراغت و جوانی و نشاط خود را‌ فراموش نکن، اگربه وسیله آنها طالب آخرتی.»  

نژاد عباسی گفت: آمادگی جوان برای پذیرش و یاری حق بیش از دیگران است؛ اکثر یاران و انصار انبیا و اولیا و مصلحان، جوانان بوده‌اند.

وی ادامه داد: چهارشنبه های بصیرتی و معرفتی هر هفته با حضور نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه برگزار می شود.

نژادعباسی گفت: این جلسات باهدف ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان و اگاهی بخشی در موضوعات اعتقادی و فرهنگی برگزار می شود.

حلقه های بصیرتی و معرفتی سدی محکم در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین است

مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه افزود: حلقه های بصیرتی و معرفتی سدی محکم در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین است و نوجوانان و جوانان را با تشکیل این نشست ها  به سمت افزایش اعتقادی و رفتاری هدایت کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) همواره به ویژه طی چند ماه اخیر در بیشتر فرمایشاتشان به طور جدی بر آن تاکید داشته اند ،مفهوم «بصیرت»و ضرورت برخورداری و بهره مندی از آن به عنوان «تنها راه برای گمراه نشدن در گردو غبار ایجاد شده بر اثر فتنه» است.

نژاد عباسی ادامه داد:به جرات می توان گفت دلیل همه انحرافات سیاسی و اعتقادی که تاکنون امت ها با آن روبرو بوده اند و بعضا به نابودی و انحطاط آنان نیز منجر شده، رفتارها، تصمیم گیریها و موضع گیریهای بدون بصیرت بوده است .

وی گفت:در این نشست ها تلاش می شود درباره مفهوم بصیرت، موانع و راه های کسب آن ،بصیرت به عنوان قدرت پرواز انسانها و جوامع بشری از مشکلات و انحطاطات و همچنین بصیرت از نگاه رهبر معظم انقلاب مواردی را یادآوری کنیم .

مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه افزود: بصیرت دانایی صرف نیست بلکه دانایی همراه با باور وایمان است از این رو موجب هدایت و حرکت است در حالیکه علم همواره مقرون باور قلبی نبوده و در نتیجه لزوما مایه عمل به مقتضاتش نیست.

پایان پیام/ 566