وهابیت مسجد را تبدیل به مرکز ترویج تروریسم کرده است/ مساجد را پایگاه تبیین مکتب اهل‌بیت(ع) کنیم

وهابیت مسجد را تبدیل به مرکز ترویج تروریسم کرده است/ مساجد را پایگاه تبیین مکتب اهل‌بیت(ع) کنیم

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه وهابیت مساجد را با هزینه‌های گزاف بنا و آنها را مرکز ترویج تفکر خود می‌کند، گفت: وقتی طرف مقابل چنین سوءاستفاده‌ای از مسجد دارد ما باید مسجد را پایگاه تبیین و ترویج مکتب حقه اهل‌بیت(ع) کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد ابوالقاسمی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد  خبرگزاری شبستان به مناسبت فرا رسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع، اظهار کرد: برخورد وهابیت با مساجد برخوردی دوگانه است چنان که از یکسو در کشورهای مخالف افکار خود دست به تخریب مساجد می زنند همچون یمن که بیش از 136 مسجد آن توسط وهابیت تخریب شده است.

 

مدیر شبکه جهانی ولیعصر(عج) ادامه داد: همچنین، مساجد سبعه در مدینه و مساجد منا و عرفات را تخریب کردند و در مجموعه فتاوای تعدادی از علما دارالافتاء درباره مساجدی که در عرفات وجود داشته آمده باید این مساجد تخریب شوند تا مردم دچار فتنه تبرک به این مساجد نشوند!

 

وی تصریح کرد: این تخریب مساجد و آثار اسلامی دقیقاً همان روشی است که غربی ها با از بین بردن آثار حضرت عیسی(ع) و دیگر پیامبران، در پیش گرفتند و بعد هم با ساخت فیلم داوینچی در اصل وجود حضرت عیسی(ع) تشکیک کردند. وهابیت نیز دو سال قبل با ساخت مستندی نسبت به اصل مکان مکه تشکیک کردند!!

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه جنبه دوم دیگر تهدید و تخریب مساجد از سوی وهابیت به کاهش آثار مساجد بازمی گردد، گفت: چنان که محدودیت های بسیاری همچون محدودیت صدای پخش اذان از مساجد، ممنوعیت پخش قرآن قبل از اذان، ممنوعیت تصویربرداری و پخش تصاویر مراسم ها و مجالس در مساجد و ممنوعیت حضور کودکان در مساجد را اعمال کرده اند تا ارتباط مردم با مساجد قطع شود!

 

وی ادامه داد: سرکوب و کنترل شدید ائمه جماعات نیز توسط تفکر وهابیت دنیال می شود تا جایی که خبرنگاران آزاد به این مسئله پرداختند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه البته وهابیت در کنار این کارها مسجد هم می سازد، تأکید کرد: پیروان این تفکر در کشورهایی که می خواهند آراء و افکار خود را منتقل کنند، با هزینه های گزاف مسجد بنا و این مساجد را به مرکز ترویج وهابیت تبدیل می کنند. چنان که دیوید گارنر در روزنامه فاینَنشالتایمز در مقاله ای رسما درباره کاروان های تروریستی که وهابیون در مساجد اروپایی راه انداخته اند، مقاله نوشته است.

 

وی در ادامه بیان کرد: به عبارت دیگر، وهابیت مساجد خود را تبدیل به مرکز ترویج تروریسم کرده است، لذا اغلب کسانی که از اروپا به داعش ملحق شدند در این مساجد آموزش دیده بودند شبیه این روش را در کشورهای آفریقایی و نیز در مناطقی که امکان نفوذ داشتند، انجام دادند.

 

مدیر شبکه جهانی ولیعصر(عج) درباره میزان توفیق وهابیت در سوءاستفاده از ظرفیت های مسجد، گفت: اینکه اکثر آنها که از اروپا به داعش پیوستند در مساجد وهابیون حضور داشته و تربیت شدند، نشان می دهد که متأسفانه، تبلیغ و فعالیت‌شان اثر داشته است.

 

وی اضافه کرد: وقتی مسجدی بتواند فردی داعشی را تربیت کند خطرش از مسجد ضرار بیشتر می شود چون مسجد ضرار گروهی ضد مسلمان را تربیت می کند اما مساجد وهابیت نه تنها افراد ضددین تربیت می کنند بلکه سبب نفرت دیگر مردم و پیروان ادیان از اسلام شده و اسلام را خشن معرفی می کنند. از اهداف ایجاد داعش کاهش تمایل غربی ها به اسلام بود که تا حدودی هم موفق شدند، چنان که در آن اوج فعالیت داعش، انگیزه و رغبت به اسلام تا حدودی کاهش یافت.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه هدف وهابیون از تأسیس مسجد پرورش افراد با تفکر وهابی است، تأکید کرد: لذا وهابیون با هر مسجدی که با این راه و روش در تضاد باشد چه شیعی و چه از مساجد اهل سنت، مبارزه می کنند چنان که می بینیم حتی در مساجد اهل سنت عملیات انتحاری انجام می دهند! به عبارت دیگر، وهابیون یا از حیث سیاسی به برخی مساجد حمله می کنند و در آنها عملیات انتحاری انجام می دهند یا ممکن است از نظر فکری و اعتقادی مسجدی را در تضاد با اهداف خود بدانند و به آن هجمه داشته باشند.

 

وی درباره رسالت مسجدی ها در تبیین و روشنگری از جنایات وهابیت، خاطرنشان کرد: همانطور که طرف مقابل اثر مساجد را درک کرده و از آن سوءاستفاده می کند تا تفکر خود را به کرسی بنشاند ما که برترین تفکر یعنی مکتب اهل بیت(ع) را در اختیار داریم باید از ظرفیت مساجد برای ترویج و تبیین آموزه های این مکتب به بهترین وجه بهره بگیریم. باید مساجد را پایگاه فعال و پویا برای ترویج فکر و منطق اهل بیت(ع) قرار دهیم.

 

 

پایان پیام/ 9